Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Söker efter bra, billigt och smaklig e-vitamin till min gammelman. Helst flytande eftersom gubben är en MKT kräsen herre...;)
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Alla vitamintillskott jag hittar är antigen i sirupsform eller pelleterade med melass, dvs mkt socker. Försöker undvika att ge så mkt...
2
Svar
23
· Visningar
5 512
Senast: Iliaca
·
M
Foder & Strö På hemsidorna som ger tips ang näten och skodda hästar har de ju byggt en låda och stoppat nätet i -min häst skulle definitivt klättra...
Svar
15
· Visningar
3 121
Senast: missan
·
S
Foder & Strö Behöver hjälp av er. Har en lättfödd häst som går ute jämt, behöver ha ett näringsfattigt hö då han är ganska tjock. Fick ett par...
2
Svar
21
· Visningar
4 474
Senast: CBoggie
·
Foder & Strö Håller en öppnad fyrkantsbal hösilage längre än en rundbal? Jag tänker på att på en rundbal tar man bort all plast på en gång, medan man...
Svar
10
· Visningar
10 826
Senast: Immer
·
Foder & Strö hämtade precis hem min häst efter den varit utlånad en längre tid och fick en chock :cry:..... Glanslös i pälsen. bukig men mkt tunn...
Svar
7
· Visningar
1 761
A
Foder & Strö Kan nån tala om för mig vad som händer med hästens kropp vid för mycket resp för lågt energiintag och även vid för högt resp för lågt...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: Atos
·
P
Foder & Strö Jag är intresserad av om någon här har erfarenhet av cushing hos häst? Jag har googlat och läst massor om det, men skulle gärna vilja...
2
Svar
20
· Visningar
14 770
Senast: EmelieOstling
·
Foder & Strö Jag vet att det finns betfor som inte innehåller lika mycket socker som 'den vanliga' men vad heter den och vart får man tag i den? Vad...
Svar
12
· Visningar
2 182
Senast: nordanang
·
Foder & Strö Fick höra att det är mer syra i vått hösilage än i torrt och att det då är farligt att ge till hästar med fångrisk. Kan någon utveckla...
Svar
12
· Visningar
1 928
Senast: Sam
·
Foder & Strö Min tränare sa till mig idag om att vi skall ge min häst soja protein och jäst så hon har lättare att ta upp proteinerna! Är det...
Svar
6
· Visningar
3 574
Senast: Springsteen
·
Foder & Strö Har en inackordering på 25 år, sv. halvblod, som äter mycket salt. På dryga 2-3 veckor så har hon tryckt i sig 3 normalstora saltstenar...
Svar
11
· Visningar
5 277
Senast: Kaba
·
Foder & Strö Hej! Mitt fullblod, som aldrig varit särskilt lättfödd men inte heller katastrofalt svårfödd, har den senaste månaden tappat väldigt...
Svar
13
· Visningar
2 255
Senast: Eliseeh
·
Foder & Strö Vad skulle ni rekomendera för foder till en gammal häst som bara står i hagen och har börjat få väldigt dåliga tänder? Hästen är runt...
Svar
2
· Visningar
1 239
Senast: diabla
·
Foder & Strö Är inte så grym på foderstater, hittils har det gått relativt bra då jag har fått så bra värden och kvoter som passat hästarna. Men...
Svar
3
· Visningar
791
Foder & Strö Hur är det meningen att man ska räkna ut hur mycket Ca, P och Mg ett dräktigt sto ska ha? Jag sitter här med min Hästens näringsbehov...
Svar
2
· Visningar
1 161
Senast: Springsteen
·
G
Foder & Strö Vi fodrar våra hästar nu med endast hö och havre samt salt och vitlökspulver. Men jag vet att det behövs mer nu just. Min häst har...
2
Svar
28
· Visningar
2 824
Senast: em-pirre
·
Foder & Strö Vad har Krafft Muskel för TS? http://www.krafft.nu/produkter/specialprodukter/krafft_muskel_59/
Svar
7
· Visningar
1 297
Senast: Pancakes
·
Foder & Strö Analys för kg foder: Ts: 72% Smbrp 30 Mj: 7 Ca: 2,3 P: 1,4 Mg: 0,8 Samme fast kg/ts smbrp: 42 Mj: 9,8 ca: 3,3 p: 20 Vad...
Svar
15
· Visningar
1 321
Senast: Deimion
·
Foder & Strö Det verkar vara två läger, och jag får ständigt höra olika. Jag har fått höra att lättfödda, bukiga hästar som ska bygga muskler (t.ex...
2
Svar
31
· Visningar
8 387
Senast: Iliaca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare