Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Hej! Vi skulle vara väldigt tacksamma för lite hjälp. Min dotter har en B-ponny som nu under vintern tappat en del muskler över hals...
Svar
11
· Visningar
1 720
Senast: Korven
·
Foder & Strö Finns här någon som läst "Vitaminer och mineraler : livsviktiga för din häst" av Lars Bråve? Är det en bra bok?
Svar
0
· Visningar
772
Senast: MonteRose
·
A
Foder & Strö Flytta gärna tråd om den ligger fel. Funderade på foder-tråden, men postar här för det är främst er islandshästägare jag ställer frågan...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: Mariaauto
·
Foder & Strö Jag är inte ute efter själva näringsinnehållet utan ger endast bara för att "lura i" mineralerna. Kan de bli dåligt så länge de står...
Svar
16
· Visningar
1 768
Senast: Ms_Antrop
·
Foder & Strö Jag har läst massor nu och kommit fram till att alla gör olika när det gäller att blötlägga pellets eller inte. Jag ger Hippo pro...
Svar
10
· Visningar
2 218
Senast: Totola
·
Foder & Strö En tråd för oss med svårfödda hästar:laugh:
2
Svar
26
· Visningar
2 358
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Hittade min lillkille (2-årig quarter) i stallgången nyss. Konstaterat att det enda som att fått i sig är 6-7dl mineraler! Hur påverkas...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: Hippocampus
·
Foder & Strö Ikväll så satt jag och räknade lite foderstat för att kolla lite, var då inne på en sida där jag knappade in näringsvärderna på vårt...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Har två funderingar. Ställt om ena hästens foder efter att ha fått höanalysen. Hur lång tid tar det/bör det ta att se viktökning...
Svar
7
· Visningar
1 029
·
Foder & Strö Hej! Min häst fick till att börja med knäledsinflammation i båda bakknäna, detta ledde till att en gammal skada på vä frambens...
Svar
5
· Visningar
3 409
Senast: Totola
·
T
Foder & Strö Innehåller betfor mycket protein? Vad är bra att ge bukig omusklad unghäst?
Svar
2
· Visningar
2 535
Senast: lewellyn
·
S
Foder & Strö Hej, tänkte jag kanske kunde få lite hjälp här. En av hästarna fick fång på betet i somras. Har gått på oanalyserat torrhö sedan...
2
Svar
20
· Visningar
4 535
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag utfodrar nu med muskel men räknade på att soja harblir en del billigare. vad finns det för för och nackdelar? Med muskel måste man...
2
Svar
30
· Visningar
5 724
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Analysvärden är ju genomsnittsvärden, så jag är lite nyfiken på om det finns knep att åtminstone gissa sig till åt vilka håll värdena...
Svar
6
· Visningar
1 634
Senast: Kallebus
·
Foder & Strö Ja vad tkr ni? Jag ser att så kan det mkt möjligt vara, många hästar på lösdrift äter mer än de gör av med. Då tänker jag de som får fri...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 186
Senast: daphna
·
Foder & Strö Jag vill ha halm som både strö och sysselsättning. Vilken bör jag välja? Har tröttnat på spån då ja tycker det är dyrt.
Svar
3
· Visningar
868
·
Foder & Strö Hittar inget råvaruinnehåll någonstans på hemsidan och hittar inte mina gamla papper. Vill alltså veta hur många procent av vad som...
Svar
0
· Visningar
1 045
Senast: Angel
·
Foder & Strö Hej! Har precis flyttat mitt halvblodssto till ett annat stall (efter att ha stått här hemma några år). Fick precis veta att...
Svar
3
· Visningar
2 434
Senast: Ulrika C
·
Foder & Strö Hur jag än vrider och vänder på analysen och vad jag ska lägga till för kraftfoder så hamnar jag ändå på ett litet underskott på...
Svar
5
· Visningar
1 367
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Vi har ett hö med väldigt lågt proteininnehåll jämfört med energin, och jag behöver därför fodra upp med något som innehåller mycket...
2
Svar
28
· Visningar
4 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare