Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Har nyligen börjat med att ge ca 10kg grovfoder i småmaskiga hönät ute i hagen, och tänkte höra med er andra, som också använder dessa...
Svar
5
· Visningar
1 836
Senast: trofé
·
Foder & Strö Jag har en häst på 6 år som jag tränare medelhårt kan man säga. Jag ger den just nu kornkross, betfor och mineraler och vitaminer...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: chaki
·
Foder & Strö Är det någon som vet om det är likadant med lucern som med hö/hösilage, att sockermängden kan skifta?
Svar
9
· Visningar
5 093
Senast: Iliaca
·
Foder & Strö Behöver hjälp av er duktiga, har försökt googla men det är jag inte bra på. Vi har ett analyserat hösilage (eurofins). Skall jag...
Svar
12
· Visningar
1 664
Senast: MonteRose
·
H
Foder & Strö Jag har hört många diskutera om att ge hästen gäst men *vad är det bra för ? * Vilken slaggs jäst ( bakjäst söt elr bröd, öljäst har...
Svar
7
· Visningar
1 489
Senast: mysboll
·
Foder & Strö Har två stycken ardennerföl på drygt 6 månader har i ca 2 veckors tid introducerat foal creep från dodson horrel. Den ena har tagit de...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: sommarvind
·
Foder & Strö Sambon kom hem med en -för mig- ny lucern som jag inte känner igen.... Teknosan. Kollar upp värdena och kan det verkligen stämma att...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 305
Senast: sthu
·
Foder & Strö Någon som vet hur många MJ/dl man ska räkna med på rapsolja (i foderstat till häst förstås)? Eller någon som vet var man lätt kan hitta...
Svar
3
· Visningar
1 393
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Har en travare på 8 år som nyligen blivit behandlad i sina leder och innan det fick han Butta i en vecka. Problemet med honom nu är...
Svar
8
· Visningar
3 744
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Jag räddade en liten kille här i början av veckan från att gå till slakt. Det hela gick väldigt fort och jag fick endast med två små...
Svar
4
· Visningar
1 270
Senast: ellipsis
·
Foder & Strö Jag håller på att bli tokig, för det första är jag värdelös på att göra foderstater men försöker mig på detta via ett program men jag...
Svar
8
· Visningar
2 996
Senast: Mariaauto
·
Foder & Strö Har lärt mig att inte fodra hästarna med "nya" havren förrän efter årsskiftet. Stämmer detta, eller drar jag runt på någon gammal sägen...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: ekedal
·
Foder & Strö Var kan vi dalabor köpa rapskaka? Den produkten verkar inte ha traskat till våra breddgrader än :confused: ?
Svar
0
· Visningar
661
Senast: Sara75
·
Foder & Strö Har ett Halvblod hemma som för ca 1 år sen fick en hovförändring. Då hon var dräktig och även svårlastad så har jag inte vart hos vet...
Svar
12
· Visningar
1 572
Senast: Jate Volim
·
Foder & Strö Hitta ett intressant artikel om Protein, Praises & Wows av Gretchen Topel http://www.womenandhorses.com/protein20050517.html...
Svar
15
· Visningar
1 462
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Hur mycket foder ger ni till era föl just nu? Har ett 6 månaders halvblodsföl som snart ska flytta til egen box, hur mycket pellest och...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: wrangler
·
E
Foder & Strö Nu vill jag inte ha massa elaka kommentarer som att jag är ofoderkunnig - för nog har jag läst om foder osv, ( går hästlinje på gymn ) ...
2
Svar
24
· Visningar
2 527
I
Foder & Strö Ni som har era hästar på begränsad fri tillgång. Hur räknar ni ut resten av fodret? Jag ska flytta min islandshäst till ett stall där...
Svar
11
· Visningar
1 468
Senast: Isislover
·
Foder & Strö Min donna är väldigt kräsen och äter inte vad som helst, speciellt inte när det kommer till hö. Och hon är lika kräsen när det kommer...
2
Svar
28
· Visningar
5 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka