Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Nu har jag kollat runt lite här och inte hittat det jag sökte - hur räknar man ut en foderstat? Vore bra om ni gav ett exempel och/eller...
Svar
3
· Visningar
2 090
Senast: Ladys
·
H
Foder & Strö hade tänkt starta med kraftfoder men vad finns det för bra kraftfoder ?? Länka görna så kan jag läsa mera :D Även nypponpulver hade jag...
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: Deimion
·
Foder & Strö Jag har fått analys på vårt hösilage men gården där jag står uppstallad har kor och därför är analysen räknad för kor. Kan någon tala om...
Svar
4
· Visningar
1 419
Senast: Emmah.S
·
Foder & Strö Flera jag känner har börjat utfodra sina hästar med vetekli nu i höst, jag har frågat varför dom nu gör det men alla ger mig olika svar...
Svar
6
· Visningar
1 801
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag bara undrar hur länge håller krossad havre alltså näringsmässigt om man krossar den själv? Funderar på hur mycket man ska krossa i...
Svar
4
· Visningar
1 873
Senast: pinky
·
Foder & Strö Håller på att räkna foderstat till två unghästar (2 och 3 år) och kommer inte ihåg hur det var man räknade med den beräknade vuxenvikten...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Hur länge kan färdig betfor stå utan att bli dålig?
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hur kollar ni ifall hästen är fet? På rumpan, magen, halsen osv? När anser ni att en häst är fet eller på gränsen till överviktig? :)...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 290
Senast: iNHALE
·
I
Foder & Strö Spinner vidare på Vivos fråga, som mest fått svar om nät i hagen. Hoppas det är ok. :angel: Jag har köpt småmaskigt hönät att ha inne i...
Svar
0
· Visningar
947
Senast: Isislover
·
S
Foder & Strö Hej! Bajset från hästarna i vårt stall luktar... speciellt.... Svårt att beskriva lukten, men lite kemiskt, inte det där rejäla varma...
Svar
1
· Visningar
1 088
Foder & Strö Jag vill kunna ge min häst mer mat utan att han blir för tjock. Han har problem med stråfoder (hösilage) och kan inte äta mer än vad han...
2
Svar
38
· Visningar
3 169
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö När man räknar foderstater för hand brukar man ju lägga till det så kallade "arbetstillägget" till energibehovet. Jag tränar min...
2
Svar
35
· Visningar
3 578
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Till att börja med: JAG SKA INTE FODRA MED DETTA -så ni kan alla vara lugna ;) Är bara nyfiken..... Med värmen som är har jag...
Svar
5
· Visningar
1 726
Senast: wrangler
·
I
Foder & Strö Jag har precis börjat gräva i det här med slowfeeding och småmaskiga hönät. 2 personer i min närhet har nu båda sagt "har du ett...
Svar
5
· Visningar
1 811
Senast: Isislover
·
Foder & Strö Har kommit på hästen 3 gånger med att äta bajs. Första gången var för ca 2 veckor sen, tänkte då att det berodde på foderbyte. Sedan...
Svar
16
· Visningar
2 750
Senast: CBoggie
·
Foder & Strö Försöker räkna lite på foderstat i freefarms foderstatsprogram. Hur jag än gör står det att "kraven på blandningen är för hårt ställda"...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: Trix
·
Foder & Strö TS 80.1 Råprotein 67 SMB protein 25 energi 7,9 Ca 3,9 P 1,8 Mg 1,4 K 15,6 Detta känns bra dåligt va? eller har jag fattat...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Nomina
·
Foder & Strö Har nu googlat runt för att hitta bästa grovfoder till fånghäst. Ni som är insatta i ämnet, kan detta stämma. Av TS i gräs/ hö är...
Svar
2
· Visningar
1 333
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Man har ju fått lära sig att det är inte bra för hästar att äta ur hönät/höhäck just på grund av att ätpositionen blir fel för dem samt...
Svar
3
· Visningar
1 937
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Min häst får hösilage i vanliga fall. Men detta är opraktiskt när jag åker på tävling, (oftast 3-dagars). Varje bal är på ca 350 kg så...
Svar
4
· Visningar
2 310
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka