Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vård
Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel
Foder & Strö
Nu har jag kollat runt lite här och inte hittat det jag sökte - hur räknar man ut en foderstat? Vore bra om ni gav ett exempel och/eller...
Foder & Strö
hade tänkt starta med kraftfoder men vad finns det för bra kraftfoder ?? Länka görna så kan jag läsa mera :D Även nypponpulver hade jag...
Foder & Strö
Jag har fått analys på vårt hösilage men gården där jag står uppstallad har kor och därför är analysen räknad för kor. Kan någon tala om...
Foder & Strö
Flera jag känner har börjat utfodra sina hästar med vetekli nu i höst, jag har frågat varför dom nu gör det men alla ger mig olika svar...
Foder & Strö
Håller på att räkna foderstat till två unghästar (2 och 3 år) och kommer inte ihåg hur det var man räknade med den beräknade vuxenvikten...
Foder & Strö
Spinner vidare på Vivos fråga, som mest fått svar om nät i hagen. Hoppas det är ok. :angel:
Jag har köpt småmaskigt hönät att ha inne i...
Foder & Strö
Jag vill kunna ge min häst mer mat utan att han blir för tjock. Han har problem med stråfoder (hösilage) och kan inte äta mer än vad han...
Foder & Strö
Försöker räkna lite på foderstat i freefarms foderstatsprogram. Hur jag än gör står det att "kraven på blandningen är för hårt ställda"...
Foder & Strö
Man har ju fått lära sig att det är inte bra för hästar att äta ur hönät/höhäck just på grund av att ätpositionen blir fel för dem samt...
Hästmänniskan Jag har utbildat alla mina åtta hästar själv. En var iofs inkörd när jag köpte henne, men resten har jag fött upp själv eller köpt som...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.