Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jag har en häst som har långa veka kotor bak som hon trampar igenom, med följd att ytliga och djupa böjsenan lätt blir ömma. Hon har...
2
Svar
34
· Visningar
6 479
Senast: Rude
·
Hästvård ja nu vete sjutton om tråden hamnat rätt... men vi provar ;) jo tänkte bara höra med er gott folk vad ni har för erfarenheter av att...
Svar
13
· Visningar
1 711
Senast: LillaMy84
·
Hästvård Dum fråga kanske,men min syrras pålle har patellaupphakningar enl vetr(ej röntgad osv)men när equatrikern kom så funderade hon på om han...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: Snobben
·
B
Hästvård Jag har just köpt ett varmblod som är tränad men inte tävlad.. Hon har ett himlarns övertramp och ska därför enl. förra matten skos med...
Svar
12
· Visningar
3 043
Senast: b4nugget
·
S
Hästvård Är det ngn mer som läst artiklen i Kvällsposten idag om de vanvårdade hästran varav en dog och den andra var jättemager? Har hänt i...
Svar
18
· Visningar
1 475
Senast: Pigan
·
Hästvård Har en shettis som ser lite konstig ut. Eftersom mitt hö inte är analyserat ( på grund av att jag var i akut behov av ett parti hö och...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 310
Senast: Enya
·
Hästvård Är nybörjare på det här med exem, men har misstankar om att min tvååring kommer att få det, då det bröt ut hos hennes mamma som...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: Balderum
·
Hästvård Min häst har inte varit riktigt frisk de senaste veckorna, men jag vet inte vad det är för något han dragit på sig. I söndags förra...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Gabriol
·
C
Hästvård Fick svaret på träckprovet i dag. 0 på allt utom blodmask där tinkern hade 250 EPG och shettisen 150 EPG. Klassas som lite enligt...
Svar
7
· Visningar
3 537
Senast: Magdalena
·
A
Hästvård Alla ni som har hästar som äter silage, är de vaccinerade mot botulism. Har hört så himla mycket ont om detta vaccin, bl.a att hästar...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 080
Senast: Alexandra_W
·
B
Hästvård Min häst gick igenom staketet den 29 mars och har stått på djursjukhus sedan dess. Under 12 dagar med otaliga röntgningar har inget...
Svar
4
· Visningar
1 344
Senast: Jempa
·
Hästvård Hur är det, kan vilt (framförallt hjortar) sprida mask till hästarna ? En annan fundering jag har är borde hästar som avmaskat på...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård Var igår med henne i H-borg. Kort uppdatering, hon har ju varit halt en längre tid, hältan har inte gett med sig trots vila...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: javill
·
L
Hästvård Jag har ett 14 årigt fullblodssto som jag ägt i lite mer än 2 år nu.Tävlar hoppning på 1.20-1.30 nivå! Hon har varit fräsch hela tiden...
Svar
18
· Visningar
1 625
Senast: Linabebis
·
M
Hästvård Hur mycket förändrar sig en hästs tecken genom åren? skäcktecken eller vanliga huvud och bentecken som bläs, stjärn, strumpor etc...
Svar
18
· Visningar
1 494
Senast: marijaa
·
Hästvård Kan ju börja med att skriva att jag har ringt djursjukhus men de tyckte jag skulle avvakta till torsdag för att då prata med veterinär...
Svar
13
· Visningar
1 370
Senast: taccotad
·
C
Hästvård Vad tycker ni om sommarbete? Tycker ni att hästen blir trött av att stå t.ex två månader på bete... Jag har tänkt att rida min...
Svar
15
· Visningar
2 958
Senast: Lavinia
·
N
Hästvård Ska mitt sto ha föl? Det kommer vätska ur juvret och hon har fölmage och det rör sig väldigt mycket, ser ut som om någon sparkar ibland...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: corzette
·
Hästvård Har hört ryktas om att botulismvaccin nu finns i endosförpackning, till skillnad mot de tidigare femdosförpackningarna som blev så dyra...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: nexxa
·
C
Hästvård Vad tycker ni om sommarbete? Tycker ni att hästen blir trött av att stå t.ex två månader på bete... Jag har tänkt att rida min ponny...
Svar
13
· Visningar
1 178
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka