Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Har lite funderingar över detta eftersom jag misstänker att min häst har trassel i munnen. Kan det gå så fort, att det på tre månader...
2
Svar
25
· Visningar
5 043
Senast: sasucatu
·
T
Hästvård Tror att jag snart blir tokig, min pålle sträckte sig för ca 4 veckor sedan och blev halt och vet sa att han skulle vila ungefär en...
Svar
13
· Visningar
1 266
Senast: skjootan
·
E
Hästvård Hej! Det här känns hemskt att skriva om, men jag antar att det skall planeras i tid. Jag undrar nämligen hur man gör när den hemska...
Svar
14
· Visningar
3 916
Senast: snofflan
·
Hästvård Är det någon som har en häst som haft det? Eller ngn som vet hur länge det sitter i? Min Vet. sa att det var det min häst hade då...
Svar
3
· Visningar
2 088
Senast: anhe
·
B
Hästvård Redan igår kväll hörde jag att fölis låg och fes "blöta fisar" när hon låg och halvsov. Igår hade jag släppt ut mor+föl för första...
2
Svar
25
· Visningar
2 828
Senast: Ramona
·
C
Hästvård Vad är det för något? Är det någon här som har råkat ut för det? Eller känner någon som har råkat ut för det? Min nuvarande...
Svar
5
· Visningar
1 722
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård I förra fredagen när jag hade ridit min valack så ställde ja in han i boxen och han ställde sig med baken mot mig och huvudet in i...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Gullan86
·
Hästvård Min häst fick skavsår av sin easyboots på ballen. Sen lyckades hon självklart även trampa sig ordentligt med tåbrodden på skavsåret så...
Svar
12
· Visningar
819
Senast: martha
·
M
Hästvård Vad kan man göra åt en torr mankam som flagnar?? kan ju tillägga att hästen i fråga inte är tvättad eller något sådant så att den kan ha...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Bison
·
Hästvård Ja jag praoade ju på travstuteri, och veterinären gjorde något som jag aldrig förstod. Fick heller aldrig tillfälle att fråga honom. Det...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: _Runaway_
·
B
Hästvård Vi har ett 26 årigt shettissto som har fått exem. Hittils har det blossat upp vi två tillfällen. Vid pälssättning och nu, vid...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Benzon_lover
·
Hästvård körde ett russ idag, han drog åt höger hela tiden och var assvår att svänga åt vänster. Han böjde bara i halsen och hängde på hö töm...
Svar
3
· Visningar
2 480
Senast: ghost
·
C
Hästvård I stallet där jag står finns ett litet fullblod. Hon har tidigare haft två lindriga fånganfall. Nu när hovslagaren var där upptäckte...
Svar
3
· Visningar
3 189
Senast: emindy
·
M
Hästvård Har nu byggt ett stall hemma och ska ha hönor vägg i vägg med stallet. Har hört att hönorna kan ge hästarna sjukdomar om dom e för...
Svar
15
· Visningar
1 978
Senast: LIA
·
B
Hästvård Jag vet att detta är sveriges mest tjatade ämne bland hästfolk men man blir faktiskt lika desperat varje år! Vilka har inte köpt hem...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Spatt
·
Hästvård Är inte säker på att detta är rätt forum men. Läste innan att det är nya slaktregler (dvs att alla hästar som slaktas efter 1 maj ska ha...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: AraSlei
·
Hästvård Kan torv ge sandkolik? Mitt hösilage är rätt blött och jag är orolig att hästarna får i sig en massa torv när de äter höet.
Svar
2
· Visningar
626
Senast: fejko
·
3
Hästvård Min pålla drog på sig en senskada i september och har stått fram till nu. Har skrittat henne vid hand 10 minuter varannan dag i ca 1,5...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: Kivina
·
Hästvård Min häst tappar håret på svansroten, vad kan det bero på? Har inte sett att han kliar sig, och han har dessutom täcke så han inte...
Svar
2
· Visningar
1 274
Senast: Gabriol
·
Hästvård vad gör man? jag tvättade manen för 1 månad sedan, och nu är den fettig igen! Det är en travare med ganska tunn o lång man. Hennes...
Svar
13
· Visningar
1 163
Senast: snöstorm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka