Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Kan man klippa en häst för första gången nu (den härt årstiden)? Varför inte? Min häst är oklippt men jag skalle vilja klippa honom...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: beauspirit
·
Hästvård Hej. Jag har länge grubblat på en sak ang. islandshästar. Jag kan inget om dom så jag frågar er. När man täcker dom på sommaren får dom...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: åke
·
Hästvård Jag hade hoppats på att kunna släppa hästarna på bete så snart som möjligt..Men frågan är hur kallt det som mest "får" vara på natten...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: Zmulan
·
Hästvård Jag har köpt en häst som under 2 års tid har ridits med en för trång sadel. Sadeln har dessutom tryckt fram-och baktill med ett hålrum...
Svar
5
· Visningar
1 203
Senast: EmblaAsk
·
Hästvård Min häst började fälla väldigt sent i år (2veckor sen) och när det väl började så fäller hon bara lite, lite... Inte som det brukar...
Svar
12
· Visningar
1 921
Senast: milly
·
C
Hästvård Hur ska ryggraden kännas när jag drar längs den med fingrarna? Är det normalt med några utbuktningar/knölar? Har hört något om att en av...
2
Svar
22
· Visningar
5 333
Senast: Curtis
·
Hästvård Min häst tävlade hoppning i söndags. Var mycket trött efteråt. Vilade helt i måndags, gick bara i hagen hela dagen. I tisdags så red jag...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Piraja
·
Hästvård Jaha, då har jag fått provsvaren från Vidilab på träckprovet. Mina hästar har 0 av allt, båda två. Hur kan det komma sig? Visserligen är...
Svar
10
· Visningar
1 098
Senast: Magdalena
·
E
Hästvård Detta är väl fel forum men vet någon hur man doserar Glucosamin inköpt till häst men som skall in i en människa?? Vilken sort är bäst?
Svar
3
· Visningar
5 715
Senast: moli
·
M
Hästvård Vilka får sina hästar skodda med två tåkappor? Vad ser ni för för-/nackdelar med det? /marijaa
2 3
Svar
45
· Visningar
4 780
Senast: Rude
·
Hästvård Jag har en häst som lätt blir spänd i ryggen och speciellt korset där han ofta är blockerad. Jag kastade ett getöga på Back On Track´s...
2
Svar
23
· Visningar
3 911
Hästvård Min häst fick en knäledsinflammation för 6 veckor sedan. Vi var på klinik med henne och hon sprutades med kortison och tuppkam...
Svar
3
· Visningar
1 623
Senast: Hera
·
Z
Hästvård Min 2 åring har navelbrock. En liten mjuk bullevid naveln, 2*3 cm. Om man trycker känner man ett hål som är ungefär som ett pekfinger...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: Mynta2
·
Hästvård Kan man släppa hästar på bete NU? Nu är det plusgrader även på natten och gräset växer för fullt också. Med stödutfodring av hö så borde...
2
Svar
36
· Visningar
2 452
Senast: Totti
·
S
Hästvård Jag har en gammal valack som jag häromdagen tittade i munnen och fick då se att han slagit ur en flisa på de båda framtänderna.Det är...
Svar
2
· Visningar
678
Hästvård Efter sju sorger och åtta bedrövelser och lätt utpressning av min mor har vi då gjort ytterligare ett försök med min konvalescent som...
2
Svar
21
· Visningar
3 990
Senast: ghost
·
F
Hästvård börjar bli så lesss nu! :cry: i november ungefär upptäckte jag att lilla Mitzy hade ont i ryggen...så jag tog hem en massör....hon...
Svar
11
· Visningar
1 150
Senast: EvaN
·
Hästvård Vet ej om detta är på rätt forum, men det är bara att flytta! Har en häst som pga hälta (ständigt återkommande inflammationer i...
Svar
4
· Visningar
717
Senast: sasucatu
·
F
Hästvård Min häst har haft: 2 knäledsinflmationer 1 låsning på vänsersida i ryggen. 1 inflamation mitt på ryggen 1 inflamation mitt på...
Svar
14
· Visningar
978
Senast: Fladde
·
Hästvård Tycker så synd om min svarta shettis som har så fruktansvärt tjock päls. Enda orsaken till att han inte är klippt är att han går så...
Svar
8
· Visningar
2 620
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka