Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Är i Finland och en häst här fick mugg och sen nån infektion (fick det förklarat på blandad finskengelska,så ja kan ha fattat skadan...
Svar
4
· Visningar
680
Senast: tokfia_z
·
Hästvård Hej! Vi har en diskussion i stallet just nu ifall det är farligt att en valack betäcker ett sto när hon är brunstig om dom är ungefär...
Svar
9
· Visningar
995
F
Hästvård Vad menas med att hästen blir utömd som ridhäst? Vad gäller då? /Madde..
26 27 28
Svar
551
· Visningar
36 513
Hästvård Har precis fått svar på mitt träckprov det var noll blodmask, noll spolmask och noll bandmask. Frågan är hur skall man göra med...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Magdalena
·
K
Hästvård Hej! Jag måste snabbt få veta hur många år ett sto som högst får vara för att?? kan f. ex ett sto på 25år få föL???? snälla behöver...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Mitrolle
·
F
Hästvård Nu har jag fått bilderna. Det vissade: Förre longering: Förhöjd värme i högerbak knä.(Troligen är inflmationen tillbaka)...
Svar
13
· Visningar
992
Senast: Doneloge
·
E
Hästvård Hej! Jag har en fråga om min medryttarhäst. Han står som en spindel med benen, alla fyra benen krokiga, väldigt stissig (vandrar omkring...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Ewa Maria
·
P
Hästvård hej var på kliniken idag md min travhäst när dom tar på hennes rygg och länd så sjunker hon i hop och hon är allmänt öm överallt...
Svar
10
· Visningar
1 028
Senast: pandan
·
M
Hästvård Någon mer än jag som köpt BoT knäskydd, och isåfall hur upplever ni passformen på dem? Blev grymt besviken när det par jag köpte glider...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: Marshal
·
Hästvård Har en äldre vallack med eksem. Han får alltid vid pälsfällning och päls sättning ,vitt slemmigt skit i ögonen som håller i sig långt in...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Shettisar
·
Hästvård Har en rätt nyligen inriden häst som har gått oskodd i stort sett hela sitt liv, utom de perioder på vintrarna då det blivit FÖR halt...
Svar
9
· Visningar
2 704
Senast: Kassiopeja
·
S
Hästvård när jag rider min häst, får hon vitt slem i näsborrarna vad beror det på? hon har ingen feber, och är pigg och glad..? tacksam för svar
Svar
5
· Visningar
5 917
Senast: Maris_
·
Hästvård Om hästen ifråga inte vanvårdats (de senaste fyra åren) utan har blivit skodd regelbundet under fyra år, vad kan det bero på att den...
Svar
6
· Visningar
1 174
Senast: Pinge
·
Hästvård Vet inte hur jag ska göra!! Mitt sto är klippt på halsen o under magen sen i november!! Den andra pälsen är så lång plus den på halsen...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Ida_79
·
F
Hästvård Hur går det till när manm tar bilder med en värmekamra och vad kan man se? Det kommer ut en kille imorgon och gör det på min häst..
2
Svar
39
· Visningar
3 142
Senast: Fladde
·
L
Hästvård Vad kan man göra med en häst som inte har nån som helst svans! Den är inte bortborstad eller bortkliad, utan hästen har i princip 40cm...
Svar
11
· Visningar
1 328
Senast: Lukas
·
S
Hästvård Idag har mina hästar varit ute inatt, inga minusgrader men det har legat på nollan. Första gången de va ute. Och när jag skulle ge dom...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: Centaur
·
Hästvård Var inne på återbsök idag med Patsy och det var ingen rolig historia. Ingen som helst förbättring trots Hyaluron-50 och ordentlig vila...
Svar
13
· Visningar
1 310
Senast: lil-sis
·
Hästvård och dålig tillväxt av hovarna, dålig fällning/pälssättning. vet inte om de har med varandra att göra men... Varför? Åldern? Just nu när...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: cissiny
·
Hästvård Eller vad fasen ska man kalla det? Antingen så har jag gått och blivit Hippokondriker - jag trooor att min häst ääär sjuuuuk. Eller så...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: Crazyswede
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka