Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Har ni någonsin testat på någon altrenativ benhandling till din häst? Vad har ni förerfarenheter? Vilket problem hade ni? Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 448
Senast: kopparberg
·
Hästvård Kan vi ha en sådan? Nu när det börjar bli varmare ute så kommer garanterat alla årliga trådar om tips mot/för/om insekter och olika...
2
Svar
35
· Visningar
3 786
Senast: HrafnKatla
·
N
Hästvård Jag undrar om någon av er har en aning om vad som kan ha hänt med min häst. Jag har själv några teorier men jag vill gärna höra vad...
Svar
18
· Visningar
1 111
Senast: Narcissa__Malfoy
·
L
Hästvård Jag har funderat lite på det här fram och åter, lönar det sig verkligen att skaffa BoT eller får man samma effekt med fleecelindor och...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 582
T
Hästvård Jag undrar om någon har erfarenhet av att använda ett medel som heter VirkonS som botemedel för strålröta? Jag fick tips om att...
Svar
19
· Visningar
12 740
Senast: fruma
·
Hästvård undefined Hej ! Har en ponny som är 10 år. Mycket riden i skog och mark. Inte så mycket för instruktör. Han är lite lat. Han har...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: Momento
·
Hästvård När hästen fäller, är det de nya hårstråna som "skjuter ut" de gamla, eller har vinter- resp sommarpäls olika hårsäckar, eller hur...
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: Majjijann
·
E
Hästvård hej! hästen jag rider är ett väldigt smalt kallblod som ja skulle gärna vilja ha lite bra tips på om hur man göder upp en häst på ett...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: åke
·
Hästvård Nån som vet vad det är för symptom på det?
Svar
3
· Visningar
2 260
Senast: Glimten
·
Hästvård Är det nån som har haft erfarenhet av en sjukdom som kallas hingstsjuka. Har inte tidigare hört om den och fick i veckan höra om den...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: Apollo
·
B
Hästvård Så ni som har vägt era hästar på klinik eller på bilprovningen eller på en bilvåg på ett grustag.. låt oss nu se hur bra den här...
Svar
15
· Visningar
1 490
Senast: PrittePuff
·
Hästvård Lösdrift o fri tillgång på hö = mer eller mindre överviktig ELLER installad och normalviktig?! Jag funderar på att ha min häst på...
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: milly
·
C
Hästvård Min häst står nu på bara spån och han är väldigt grisig av sig, det är en connemara valack. Jag vet inte villet som är bäst och enklast...
Svar
18
· Visningar
1 230
Senast: fiaskurken
·
Hästvård Min häst skadade sig i går kväll och läget bedöms allvarligt, ev chansar jag och kör honom till klinik i morgon om svullnaden gett med...
2
Svar
25
· Visningar
1 973
Senast: mimus
·
B
Hästvård Funderar på att lägga in gummisulor under hästens ringskor för att förbättra stötdämpningen vid hoppning osv, vissa säger att...
Svar
7
· Visningar
3 009
E
Hästvård Min häst vaccinerades i februari mot hästinfluensa och stelkramp. Men den blev en vecka fö senad pga missförstånd mellan papa och mig...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: emelit
·
Hästvård Ska börja ge min häst glukosamin. Jag fick en påse av min granne som egentligen är avsedd för människor och då skulle man ta tre...
Svar
7
· Visningar
4 648
Senast: Lejonelle
·
K
Hästvård Ja, jag skrev för ett tag sedan om att min häst fick bulor på ryggen av sadeln, ja, det var det jag trodde iaf. Nu har han inte blivit...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Koko_
·
S
Hästvård Det är så att min ena häst har fått överben och jag undrar nu vad jag ska göra för att få gort dessa. Hon har en del på båda frambenen!
Svar
4
· Visningar
980
Senast: ancan
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? en av våra ettåringar har råkat ut för det, står på Skara just nu. Mvh Hanna
Svar
10
· Visningar
5 388
Senast: HannaPP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Valp 2025
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka