Transportera skadad häst med stålskena?

Sv: Transportera skadad häst med stålskena?

Nämen oj, det låter verkligen bra.

Hoppas han tillfrisknar snabbt! :bump:

Vad bra att det ordnade sig! :bump:

Ibland händer de märkligaste saker, jag brukar se det som saker jag bör ta till mig och fundera över, ibland har det inte ens med hästen att göra utan något i den yttre periferin....

Så glad jag blev när jag läste dina svar i tråden!!!

Så skönt för hästen att det släppte igen vad det än var!!!

*Phu* :p

CarolaLind skrev:
Ibland händer de märkligaste saker, jag brukar se det som saker jag bör ta till mig och fundera över, ibland har det inte ens med hästen att göra utan något i den yttre periferin....

Så glad jag blev när jag läste dina svar i tråden!!!

Så skönt för hästen att det släppte igen vad det än var!!!

*Phu* :p

Jo, jag vet, och jag funderar, hade ju riktigt ont i magen 2 dar innan det hände och sen var jag lugn, så jag "visste" nog att det inte var allvarligt, men iom att han inte var hemma utan 7 mil bort så blev jag osäker på om jag "kände" rätt. (Brukar annars alltid vara på plats när det händer, bara VET att jag måste till stallet, det har räddat honom förut, en gång fastande han i elrepet, sprang längs hela hagen ca300m med rep och stolpar efersig, HOPPAR in i andra hagen ca 130 cm, dubbla staket med allt efter sig, går omkull men kommer loss, jag trodde att han inte skulle överleva, in i stallet och börjar spola av han lera och svett, inte en skråma, ringer vet som kommer , hästen ohalt, bara 1 ex)

Och håller med om att det kan ha med annat att göra, numer försöker jag lära mig av det som sker, men det är svårt att innan veta, ofta tar det lite tid......

PUH!! Vilken lättnad.

Jag förstår att vet. skakade på huvudet.
Men, våra 4-benta vänner är ju skickliga på "skumma" saker. :angel:

bengall skrev:
PUH!! Vilken lättnad.

Jag förstår att vet. skakade på huvudet.
Men, våra 4-benta vänner är ju skickliga på "skumma" saker. :angel:

Ja, jag suckar också av lättnad. PUH!!

(Igår kväll hade han en skönjbar puls i benet, men svullnaden är nästan helt borta.)

Liknande trådar

Hästvård I morse kom dottern in och meddelade att tvåårshingsten hade ett stort sår på utsidan strax under vänster framknä, bakom tjockaste delen...
Svar
12
· Visningar
1 659
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 368
Senast: Legolaz
·
I
Hästvård Svullen på insidan av frambenet, svullnaden började övertill insidan kotan och sträckte sig upp en dm. Lite värme över svullnaden, ingen...
Svar
6
· Visningar
3 178
Hästvård I dag när jag skulle ta ut hästen ur boxen på morgonen så märkte jag att han inte kunde andvända ena frambenet ordetligt :cry...
Svar
11
· Visningar
5 677
Senast: Blazicq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Valp 2025
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka