Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Hej alla. Jag undrar hur det fungerar med ringorm? Smittar det från människa till häst? Isf hur lätt? Smittar det från mäniska...
Svar
11
· Visningar
8 975
Senast: iinaz
·
P
Hästvård Hejsan jag undrar om någon har haft sin häst på simcentret i fjärås? hur funkar det? Vad har de för address? Mvh Becka :confused: undefined
Svar
1
· Visningar
1 372
Senast: peperoni2
·
Hästvård Har en häst som sedan i januari har blivit behandlat pga kotledsinflammationer och nu även ryggont. Har dom senaste 2 månaderna...
Svar
2
· Visningar
1 571
Hästvård Fick idag svar på träckproven och blev en aning förbryllad över dem.. Häst 1 val 14 år - 30EPG blodmask Häst 2 sto 8 år - 60 EPG...
Svar
4
· Visningar
1 173
Senast: gylle
·
Hästvård ja hur många här har varit där med sin häst? :bump: vart var ni?(om man får fråga det???!!!)ni kan ju iaf säja om ni va hos den mest...
Svar
18
· Visningar
4 106
Senast: HannaZ
·
Hästvård Vad gör man när hästsrkället visat sig vara en riktig :devil: fästingmagnet??? (har fobi för dom äckliga små djuren också :crazy: )...
Svar
7
· Visningar
941
Senast: seifur1
·
F
Hästvård Min foderhäst som jag har haft i 2 veckor skulle igår skos. Hovslagaren hittar då svamp i h bak och börjar karva ur en stooor bit av...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: älgen
·
N
Hästvård Vart köper man den "mindre" boxen? Kollade på aromcreative men hittade bara den stora för 4 000 vilket känns lite mkt just nu. Om...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Nilaya
·
L
Hästvård Det finns säkert inte något torrshampo som är superbra men det kan vara bra om man inte hinner eller kan duscha sin häst. Ioförsig har...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: md5krist
·
B
Hästvård Min häst har fått en knöl på vänster sida vid manken. Ser man på andra sidan vid manken efter ridturen så är det ruggat ett parti, ca 5...
Svar
7
· Visningar
1 815
Senast: Spirax
·
Hästvård har ni några BRA tips på saker som förbättrar hovkvalitén? biotin? kalk? utvändiga preparat?
2
Svar
22
· Visningar
4 438
Senast: Stopek
·
Hästvård Resultat Serologisk undersökning: Antikroppar påvisade avseende granulocytär ehrlichios, titer: 1:160. Som positivt prov räknas en...
Svar
4
· Visningar
1 112
Senast: krambanan
·
K
Hästvård Ska släppa min åring på bete. :bump: Förhoppningsvis ska släppet ske i mitten på maj och han hämtas i månadsskiftet spetember/oktober...
Svar
3
· Visningar
776
C
Hästvård Min häst har nyligen genomgått en 5 dagars behandling med intravenös Tetracyklinbehandling pga fästingrelaterad sjukdom. Innan...
Svar
4
· Visningar
1 309
S
Hästvård idag kommer kiropraktorn till våra hästar. jag är lite orolig, tänk om något går fel - men han är tydligen duktig. vad har nif ör...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: equitouch
·
Hästvård Hur vanligt är det att hästar blir förkylda? min häst har hostat nu en vecka. Ran lite gult snor i början med det har minskat mkt nu...
Svar
12
· Visningar
4 797
Senast: goamarie
·
Ä
Hästvård Igår kväll när ägarna till denna unghäst (halvblod) tog in den ,ställde den sig i boken och bara stirrade i väggen.. torts att den hade...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: rubytoo
·
Hästvård hej, nån som kan berätta för mig hur jag ska dra av två bakskor utan proffsgrejer? Jag testade att knipsa av alldeles intill...
Svar
10
· Visningar
3 614
Hästvård Var ute o surfade lite, och flög in på en sida. Hittade dessa bilderna: :eek: :eek: :eek: Ägarna hade tydligen hotat...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: Piraja
·
Hästvård What's the difference..är det allergin som utlöser eksem??
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: Dreamer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Valp 2025
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka