Unghäst hängig..

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare älskar_min_häst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 681
Ä

älskar_min_häst

Igår kväll när ägarna till denna unghäst (halvblod) tog in den ,ställde den sig i boken och bara stirrade i väggen.. torts att den hade hö i boxen... Den skrapade med hovarna och la sig ner nån gång men reste sig igen... Detta beetende var helt olikt denna häst...som brukar vara stirrig,sprallig och lite olydig :cool: ...
Vi i stallet trodde först att det var kolik... me magen kurrade och hon bajsade... Hon hade ingen feber, utan hon var bara hängig och liksom borta på nått sätt...

Det konstiga var att när jag kom till stallet på eftermiddaggen gick jag ner och hälsade på min häst som går i sammma hage som denna unghäst, men då var denna häst pigg och gick och betade glatt :d ... KAnske 2 timmar senare var det som ägarna tog in denna häst å då var hon hängig...man såg till och med på dens ögon att inte allt stod rätt till...

Vad kan detta vara???...

Eftersom att jag åkte hem innan ägarna igår så vet jag inte om de har tagit ut veterinären eller vad dom gjort...och jag har inte varit där ute idag...men det skulle vara kul å få veta om ni har några funderingar kring vad det kan va...

Hoppas det inte är smittsmant..så min älskling :love: oxå blir sjuk...

Vad är de fösta teckena på kavrka??

En ridskola som ligger 45 min skrittväg bort har haft två hästar med kvarka...men den är isolerad..men man vet aldrig :eek: !!
Brukar hästen vara snuvig å hostig i början???
eller börjar det med hängighet???

Bara det inte är det :eek: :eek: !!!

Sv: Unghäst hängig..

Beteendet låter ändå som magknip av något slag. De kan ha ont i magen även om de bajsar och magen kurrar.

Kvarka vet jag inte men tror att det börjar med hög feber iaf!??

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 485
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 623
Senast: mackan
·
Hästhantering Har en unghäst, blir 4 iår. Inridning påbörjad. Tränar mycket från marken med tömkörning, longering och promenader när det går. Vågar...
Svar
15
· Visningar
4 605
Senast: Cornelia
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 813
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka