Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Halloj! Hade vet. ute för ett par månader sen o vaccinerade. Hon kollade hans tänder också och sa att det hade börjat äxa små små hakar...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: älgen
·
L
Hästvård Jahapp, knappt har jag fixat munnen på hästen så kommer nästa "problem". :crazy: Lillkillen har fått gallor på båda bak, det är som...
Svar
4
· Visningar
1 030
Senast: Lord Owen
·
Hästvård http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=397820,00.html Tänkte bara att det skulle vara bra om alla skrev ut en kopia av den här...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag vet hur det ser ut och jag vet att det kan uppkomma genom skador. Men har läst olika saker om det i böcker. Dels att det när den...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: moli
·
N
Hästvård Hörde här om dagen om nån som haft en häst som drabbats av slinger. Tänkte kolla om nån kan förklara för mig vad det är? :confused:
Svar
1
· Visningar
798
Senast: älgen
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av Ismovit och vill berätta? Immer
Svar
1
· Visningar
1 790
Senast: Immer
·
Hästvård vad beror det på? han är hbl/arab 16 år.
Svar
4
· Visningar
924
Senast: Totti
·
Hästvård Ni som har hästar med dåliga hovar dvs hovar som spricker lätt och går sönder så de knappt finns nått att spika i vad gör ni åt de...
2
Svar
26
· Visningar
3 798
Senast: LadySara
·
T
Hästvård Hej! HJÄLP! Jag har ett knappt 5 månader gammalt hingstföl som har börjat att betäcka sin mamma! Har diskuterat det med två olika...
Svar
15
· Visningar
3 251
Senast: _L_
·
Hästvård Upptäckte att anledningen till att en av mina hästar var tämligen halt på ena bakbenet är en hovklyfta och i vänta på vet. ska komma ut...
Svar
1
· Visningar
2 180
Senast: Leoni
·
Hästvård Jag har fått veterinärs rekommendation att ge min häst Glucosamintillskott ï samband med behandling av ledinflammation (och sen helst...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
15 197
Senast: tretjak
·
Hästvård Ja en sån har jag på hästen, närmare bestämt en bortsprängningsfraktur på kotsenbenet, insida så klart. För stor för att ta bort och för...
Svar
15
· Visningar
1 390
Senast: Jane_Done
·
Hästvård Någon som vet start karens på det?
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: zesel
·
Hästvård Hejsan, jag har lite frågor ang vaccinering av hästar. Jag har en spruträdd häst och funderar om man kan minimera sticken lite :)...
Svar
10
· Visningar
1 311
Senast: Move_Over
·
M
Hästvård Nu är det bestämt. :( Hästen min som ska avlivas kommer att åka till trappalanda på onsdag klockan 8. :cry: Det kommer att ske med...
Svar
17
· Visningar
2 730
Senast: jerseyko
·
C
Hästvård Detta kanske inte ska ligga här men i alla fall...Min häst är så kallat "bocktåad". Hans förra ägare tycker att han ska skos var sjätte...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: Mynta2
·
Hästvård Inskaffade ett viktband och mätte min äldsta och normalstora shettis kille (105mkh) enligt det bandet skulle han väga 238kg.Kan det...
Svar
15
· Visningar
922
Senast: Korven
·
B
Hästvård Behöver sådana panikfort! Vart finnes dem att köpa förutom på GG???
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Bibi
·
Hästvård Min häst fick diagnosen Leukemi igår (blodcancer) på skara djursjukhus. pratade med min distriktsveterinär igår och han sa att han...
Svar
2
· Visningar
1 762
Senast: milly
·
A
Hästvård Hej. För ett par år sedan hade vi en helt maskinfekterad unghäst, smittad med både blod och bandmask. Vi plöjde hela ena hagen och sådde...
Svar
8
· Visningar
884
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Kattbilder #10
  • Guldfasanerna