Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård I stallet där "min häst" bor finns en valak han är 22 år gammal.Han får små sår på vänster benet från knätt ner till hasen, han har nu...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: Totola
·
N
Hästvård Plötsligt igår hade halvblodet stora sår i ansiktet där det kom gult var dessutom. Ungefär mitt emellan ögat och nosen på nosbenet. Idag...
Svar
6
· Visningar
1 573
Senast: älgen
·
C
Hästvård Har - efter att träckprovet visade sig innehålla små mängder av den lilla blodmasken hos båda hästarna - avmaskat med Cydectin...
Svar
8
· Visningar
710
Senast: carran
·
P
Hästvård Hjälp!! Är det någon som har erfarenhet av ROTA-virus??? Min lilla pålle har varit i ett stall där de hade det, är nu isolerad hemma...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: Mynta2
·
K
Hästvård jag har gått å fundrerat på en sak å det är det att om man har en shettis ute hela dagen alltså natten med ha den ändå lika tunn päls på...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Shettisar
·
Hästvård Syns styngflugan på ett träckprov som tas nu på våren? Eller hur funkar det, har man bara de synliga äggen utanpå hästen att gå efter...
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: pinky
·
H
Hästvård Fick träckprovssvaret idag som visade 250 EPG på valacken och 150 EPG på dräktiga stoet, stora eller lilla blodmasken på bägge, 0 på...
Svar
17
· Visningar
1 205
·
Hästvård har tänkt ta träckprov i år för första gången, men då är frågan när jag ska ta det? ska avmaska i början på maj eftersom hästen ska iväg...
Svar
6
· Visningar
813
·
R
Hästvård Hur länge tar det innan fång-symtomen försvinner på en häst? Han är behandlad en omgång med butta och boxvila, nu går han sen ett par...
Svar
7
· Visningar
955
Senast: reykurboy
·
D
Hästvård Är det någon mer än vi som ska släppa våra hästar på bete till helgen?? :d Kan ju tillägga att dom kommer att få hö och har en lada att...
2
Svar
38
· Visningar
2 463
Senast: Rolle
·
Hästvård Någon här som skor sin häst med kilsulor (högre bak) för att den är låg trakten?? Har ju en häst (ni kanske har läst om skadan innan)...
Svar
11
· Visningar
2 944
Senast: bapro
·
Hästvård Min häst har varit knackig från & till en längre period. Jag har haft veterinär på honom som först behandlade kotledsinflammation, sen...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Liselott76
·
Hästvård Min 26 åriga ponny har sedan i lördags drabbats av en oerhörd trötthet. Han ser tröttare ut i allmänhet, men framför allt ligger han ned...
Svar
6
· Visningar
1 279
Senast: svea
·
B
Hästvård Hur långt i öronen på hästen ska man stoppa in bomullen? Dum fråga kanske, men kan man stoppa in den för långt så man inte får ut den...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: pinky
·
Hästvård Har era hästar börjat klia sig ännu? Jag är lite förvånad att min inte visat någon tendens till att klia sig ännu.
Svar
5
· Visningar
802
Senast: skjootan
·
Hästvård Japp, igår kastrerades våra två hingstar, ståendes här hemma. Av en veterinär som min svärmor litar på och som hon alltid ha anlitat...
Svar
15
· Visningar
1 120
Senast: Sanette
·
Hästvård Under några veckor har min häst varit snorig och hostat en del samt andats ngt tyngre än vad hon brukar. Distriktsveterinären sa att...
Svar
5
· Visningar
890
Hästvård Idag blev pållan jätterädd,hon såg monster en bit bort och drog till med rejäla drakblåsningar,säkert minst 50 gr :crazy: I samband...
Svar
6
· Visningar
855
N
Hästvård Hur vanligt är det att hästar inte går igenom? Och hur vanligt är det att man måste göra om besiktningen? Finns det några skador som...
Svar
9
· Visningar
1 456
Senast: Nora
·
N
Hästvård "Min häst" är allergisk på damm och pollen det vissar sig att hon blir slemmig och hostar ibland. Tänkte höra med er om det finns...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: knoppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!
  • Kattbilder #10