Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag börjar bli så förbannad. En bekant till mig skaffade en häst i höstas. En vbl vallack på 5 år. Innan ägdes han av en ung tjej...
2
Svar
24
· Visningar
2 067
Senast: BuenoBull
·
Hästvård Jag sitter och funderar lite på framtiden här. Jag har ju en T-märkt valack, som jag har som plan att en gång om året kolla upp för...
Svar
11
· Visningar
1 563
Hästvård Min häst har under ca två veckor varit lite fuktig i näsan. Tre gånger har hon haft vitt snor i båda närborrarna, med några dagars...
Svar
16
· Visningar
9 869
Senast: milly
·
L
Hästvård Hur blir symptomen på hästen om den t ex är känslig mot damm/mögel...?? Börjar misstänka att min häst kanske har blivit allergiskt på...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Lillfisen04
·
F
Hästvård Finns det någon anledning att Ivomec och Banminth inte finns som "kombinerad" avmaskning?? Så att alla mask sorter drabbas direkt...
Svar
17
· Visningar
2 230
Senast: gylle
·
Hästvård När man är sjukskriven och arbetslös så är det skralt om pengar.... Tänkte därför höra om det finns något man kan mixtra ihop själv i...
Svar
13
· Visningar
3 328
Hästvård Var kan man lämna in det? Jag bor i Östergötland. PM:a gärna!
Svar
2
· Visningar
571
Senast: fejko
·
P
  • Låst
Hästvård Vet inte vart jag ska lägga tråden riktigt men hur mkt kan man få ut om man slaktar en stor d-ponny av smäckrare modell?
20 21 22
Svar
420
· Visningar
31 632
Senast: Boj
·
C
Hästvård Måste fråga : Hur mkt späder ni jodopaxen för navelvården ? Har en vännina som väntar föl ( :o hennes sto väntar föl menar jag )och hon...
Svar
12
· Visningar
2 531
Senast: Lydia
·
S
Hästvård Hej! Min häst får 2-3 knölar på ryggraden efter ridning, dom är större efter ridning i skogen med mkt klättring, efter ridning på plant...
Svar
5
· Visningar
1 128
Senast: sixten
·
Hästvård Hej! Funderar på att söka till Equiterapeututbildningen i Katrineholm, så nu undrar jag om någon vet om den är bra? Hur ser...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Linda_77
·
Hästvård Hjälp önskas snabbt!Det är så att vi rider distans jag & min syrra & var ute på träningsritt i söndags,gick kanonbra & hästarna var...
Svar
19
· Visningar
1 463
Senast: Snobben
·
E
Hästvård Hej! Vi har fem hästar i stallet som nu skall avmaskas. Problemet är att vi inte vet vilket medel vi skall avmaska hästarna med...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Mynta2
·
Hästvård Har ett par frågor: Vad tycker ni man ska göra med små "huggsår" som hästarna får av att gnabba med varandra? Något enstaka är köttsår...
Svar
8
· Visningar
1 266
Senast: fejko
·
Z
Hästvård Hej! Är i tagen att skaffa transport, äääntligen, men blir lite fundersam över lastvikten?! Eller rättare sagt min hästs vikt...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: Ztrawberry Zling
·
Hästvård När man släpper på bete? Vi tänkte släppa våra nordisar senast i början på nästa vecka på dygnet runt-bete men nätterna här (sörmland)...
Svar
15
· Visningar
1 082
Senast: Totola
·
Hästvård Jaha, så var det bekräftat då det jag misstänkt... OCD i BÅDA haslederna! :cry: Så nu ska pålle in på operation tisdag 10/5. Förutom...
Svar
8
· Visningar
972
Senast: martha
·
Hästvård Igår upptäckte jag att min häst som är dräktig i 10 månaden hade hasledsgallor på båda bak. De var mjuka och hon var inte varm eller...
Svar
1
· Visningar
678
B
Hästvård Fick svar igår på träckprov på 2 hästar på båda var det 30 epg på stora och/eller lilla blodmasken. 0 på allt annat. Är första gången...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: Magdalena
·
Hästvård Hur skyddar man hästarna mot fästingar? Till hundar och katter finns ju halsband, men hur gör ni som har häst i södra delen av vårt...
Svar
9
· Visningar
1 163
Senast: Minan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka