Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Her i Norge kaller vi insektet som forårsaker sommereksem for "knott"... Så at det var kommet knott på beitet for to uker siden, men...
Svar
10
· Visningar
1 132
Senast: Balderum
·
R
Hästvård pållan hade vart seg att rida några dagar, sen när jag skulle värma inför hoppträningen i tors så haltade hon...spec i galoppen, hon...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: red_devil
·
L
Hästvård vilken mask är det man ska avmaska mot? För det är väl en av sorterna man sällan avmaskar mot? Bandmask? Tacksam för svar! MVH
Svar
1
· Visningar
591
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag har en häst utlånad på foder. Vi har skrivit kontraktet till 28 maj men har sagt att vi ska förlänge det utifrån det sen fram till...
Svar
7
· Visningar
862
Senast: Glimten
·
Hästvård Vet man när parasitägg kläcks och när man kan räkna en hage som hyfsat parasitfri? En av mina vinterhagar betas just nu av fårflocken...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: ameo
·
P
Hästvård Vår ponny har till och från betett sig väldigt märkligt. Han har liksom sparkat och varit jätteirriterad när han ska tas in från hagen...
Svar
7
· Visningar
1 620
Senast: mirage
·
C
Hästvård Min hästs boxgranne har fått en förskräcklig förkylning. Han har snorat lite men framför allt hostar han så han knappt får luft. Det...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Mynta2
·
N
Hästvård Jag blistrade min unghäst igår efter ett provlopp. Blistrade runt om. Framknän, gaffelbandsfästen, bakknän. Idag när jag var ut så var...
2
Svar
35
· Visningar
5 126
Hästvård Jag har min häst i ett stall där det är omöjligt att få igenom träckprov på samtliga hästar. Däremot har jag lyckats få igenom...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Tillis
·
Hästvård Leo har fått en ink som inte sitter illa till men jag skulle ju gärna vilja att den försvann i alla fall. Har letat runt lite på...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: Sliver
·
Hästvård hör partiet med kryss ihop med partiet med ring? Min häst har ont där krysset är och musklen där ringen är har helt försvunnit = kan...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 832
Senast: mysko
·
M
Hästvård hur ser man om en häst har strålbenshälta? (ja jag vet att man måste åka in på klinik för att få det bekräftat men jag vill veta...
Svar
8
· Visningar
1 892
Senast: Mynta2
·
T
Hästvård Hej. Har ett 6 årigt full/ halvblod som jag haft i lite mer än ett år. Mellan jul o nyår i år började hon gå konstigt med höger bak. Hon...
Svar
19
· Visningar
4 747
Senast: Tough
·
Hästvård Vi ska avmaska stallets hästar snart, några dagar innan vi släpper ut. Och varje år glömmer jag hur och med vad man ska avmaska...
Svar
9
· Visningar
1 028
·
L
Hästvård Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Jag köpte min häst i maj -04, då var han ohalt men hade varit halt på HB i januari. Hur som...
Svar
14
· Visningar
1 063
Senast: Fladde
·
F
Hästvård Vill först börja med att säga att jag är ny här på forumet och tycker att Bukfalos är en toppensida men nu till frågan, jag och mina...
2
Svar
22
· Visningar
3 417
Senast: Rude
·
M
Hästvård Jag släpper snart allt & bara sätter mej ner & börja lipar. Jag orkar inte med någonting. Min underbara & älskade häst ska TYVÄRR...
2
Svar
31
· Visningar
2 987
Senast: Hera
·
Hästvård Har ett shettissto på fyra år. Hon har problem i bakdelen, förmodligen i patellaleden (lite svårt att avgöra). När hon går så "knixar"...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Jamtland
·
Hästvård En bekant till mig har precis fått hem en 5-årig häst på prov. Hästen gick en dag i hagen (första dagen hemma hos dem) med en grimma...
Svar
6
· Visningar
1 184
Hästvård Skulle minst sagt behöva lite hjälp, tips och råd för vi har lite bekymmer med avmaskning eller inte avmaskning av hästar. Vi gjorde...
Svar
5
· Visningar
1 055
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur