Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård har min häst varit sjuk och är på bättringsvägen men har fortfarande lite svårt med bajseriet ibland Hon blir hård om magen + uppblåst...
2
Svar
39
· Visningar
2 086
Senast: fred
·
L
Hästvård Har precis kommit hem från en veterinär och fått hästen friskförklarad(hästen har haft legamentskada och hälta bak) Nu när vi åker...
Svar
3
· Visningar
825
E
Hästvård Min häst har fått en senskada och ska nu vila några månader. Veterinären rekommenderade boxvila, sjukhage var hon tveksam till. Men...
Svar
9
· Visningar
2 612
Senast: Piraja
·
S
Hästvård Gammelman har väldigt kladdiga ögon :crazy: Alltså inte nu själva ögat utan i tårkanalerna ni vet sådär som man kan se ut när man sovit...
Svar
4
· Visningar
2 367
Senast: Mynta2
·
P
Hästvård Hej! Min häst har en missbildning på sitt kranium. På vänster sida är det en stor urholkning, bihåleområdet är borta. Det är ingen...
Svar
11
· Visningar
1 721
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård Har vi någon som kan vaccinsorter här?! Det är lögn i h-te att få tag på någon vet i dag tydligen så jag ställer frågan här så länge...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: tretjak
·
Hästvård Undrar om någon vet ifall det finns något hinder för att avmaska medan man håller på att spruta sin häst med penicillin? Hade tänkt...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: lva
·
Hästvård Mitt sto är ensamt med 4 valacker nu till sommarbetet, vilket har gått bra tidigare år. I år är det lite nya hästar i stallet, och hon...
Svar
3
· Visningar
614
Senast: superstar
·
Hästvård Allt blir ju guckigt och äckligt om man inte har en mycket bra låda med tätt lock. Var har ni för smarta tips? I alla mina tidigare...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Stallkatten
·
Hästvård Någon som läst den artiklen? Måste säga att jag tyckte det verkade ganska intressant. Att det är salt och sockertransporten i cellerna...
Svar
13
· Visningar
1 281
Senast: skuggi
·
L
Hästvård Morr, har letat igenom halva internet nu men hittar inga bilder som på ett bra vis förklarar hur man böjer de olika benen vid böjprov...
Svar
5
· Visningar
1 578
Senast: Pillan6
·
K
Hästvård En shettis som går barfota är varm i ena hoven. Har varit så i 3v. nu. Han ömmar inte för visitertången, är inte det minsta halt, har...
Svar
7
· Visningar
5 056
Senast: knoppan
·
S
Hästvård Ska skicka in mitt livs första träckprov och har några frågor... Undrar bara om man, när man ska göra ett samlingsprov, lägger...
2
Svar
25
· Visningar
1 826
Senast: Mynta2
·
Hästvård Du får börja ta konsultarvode för dina svar angående avmaskning... :bow: Nu har jag läst trådarna om avmaskning och de är lite olika...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jaha, så är det problem i stallet igen. Att det aldrig kan vara bra... Kort resumé: Vi gjorde träckprov på alla hästar i stallet, med...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Magdalena
·
Hästvård Min kära syster hade slarvat bort inbetalningen till försäkringen, medans jag var helt säker på att det var i Juni den brukar betalas...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: emindy
·
K
Hästvård min lilla polla var ute å red för någon vecka sen med min medryttare, och var väldigt hispig så på något sätt har hon blivit av med den...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Mli
·
Hästvård Nu verkar det vara klart att lagstiftningen inom EU ändras så att livstidskarensen försvinner på preparat som saknar MRL-värde, det...
2
Svar
22
· Visningar
1 918
Senast: aldente
·
Hästvård Jag köpte en shettis för 1 1/2 vecka sen som såg fin ut. Frågade om han hade eksem men ägaren sa nej. Sen jag fick hem honom har han...
2
Svar
20
· Visningar
1 729
Senast: musen21
·
Hästvård Har bestämt mig för att kastrera min shettishingst. Har ingen tidigare erfarenhet av det så jag undrar hur det går till. Söver lr...
2
Svar
20
· Visningar
1 601
Senast: musen21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka