Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som vet om det finns ngt bra medel mot mugg/rasp på h**ks..? Det börjar bli lite smått panik med all rasp o skit som pållen har...
Svar
12
· Visningar
2 021
Senast: Egonson
·
L
Hästvård Är det någpn som har en bild på hur spattknölar ser ut? Letat på internet men hittar inget. :crazy: Tack på förhand!
Svar
16
· Visningar
6 482
Hästvård Min unghäst på två år är kastrerad(liggande) för tio dagar sen, allt ser okej ut men han är fortfarande lite svullen. Han ska släppas in...
Svar
1
· Visningar
609
Senast: HelenaHandberg
·
E
Hästvård På vidilabs hemsida står det att prov nr 501 (individuella prover) kostar 200 :-, är det styck då? Jag har nämligen tre hästar som jag...
Svar
4
· Visningar
707
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård Jag har en häst som har ömma mungipor. Då menar jag att han får "skavsår" av bettet, han blir riden med fina tygeltag, inte med hårda...
Svar
13
· Visningar
1 642
Senast: Feykir@telia.com
·
Hästvård Hur snabbt efter en avmskning kan man skicka in ett träckprov och få svar på om alla maskarna försvann? Går det direkt eller ska man...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: Magdalena
·
C
Hästvård Vad brukar ingå i din vanliga visitation av hästen? Hårrem, hull, ben, hovar, tempen, nos, mun o.s.v.? Hur viktigt är det att göra...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Finns det nån som har bra koll på hur en bra grundvaccinering ska se ut? Från det att dom är föl och uppåt. Hur ofta man ska vaccinera...
Svar
5
· Visningar
690
Senast: musen21
·
Hästvård Var kan jag köpa det? Fick bara tag i extrakt på mitt lokala apotek men jag skulle hellre vilja ha olja. Någon som kan tipsa om var det...
Svar
4
· Visningar
1 655
Senast: alazzi
·
P
Hästvård min häst fölade igår och hon har inte haft någon avföring sen dess (vad jag kan se). ska jag ringa vet. eller är det "normalt"?
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Maris_
·
Hästvård I går när jag tog in hästarna hade shettisen en kal fläck och ett sår på ryggen. Jag misstänkte att det var kråkorna i hagen som hade...
2
Svar
22
· Visningar
2 722
Senast: Bri
·
Hästvård Hej ! Är helt förtvivlad. Vårat lilla russ har haft problem med sin hov. Har haft hovböl för ca 5 mån sedan och allt har förefallit...
Svar
3
· Visningar
1 347
Senast: Lejonelle
·
F
Hästvård Då jag var inne på klinik igår och fick min häst behandlad i ryggen med cortison så skulle jag ge Butta i 8dagar men då min häst är helt...
2
Svar
30
· Visningar
5 766
T
Hästvård Är det någon som veta fakta om blodmask?Min kompis har köpt en shettis som fyller 1 år och idag upptäcktes det efter avmaskningen att...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: Tiboo
·
E
Hästvård Nu har jag testat. I fjol så skickade jag för första gången in bajs till Statens Veterinär…bla, bla. Jag fick svar där ifrån att det såg...
Svar
10
· Visningar
1 444
Senast: Magdalena
·
Hästvård Vad skulle ni tycka om att ha 4 vallacker och två ston (som om några veckor blir 4 vallacker och 1 sto) i samma hage (ca 0,75 ha)...
2
Svar
30
· Visningar
2 573
Senast: taccotad
·
D
Hästvård Undrar vad ni använder på era hästar mot bromsar? Själv har jag det här flugmedlet som finns i gröna flaskor med gul lapp på. Typ tyskt...
Svar
13
· Visningar
5 916
Senast: gylle
·
A
Hästvård Nästa helg kommer sommargästhästen, dvs en häst som skall gå på bete hos oss. Jag verkar ju inte ha tänkt längre än näsan räcker...
Svar
6
· Visningar
952
Senast: terwa
·
Hästvård Någon som har testat den nya krubbitarremmen från Börjes? den kostar ju runt 500kr, så man vill ju veta att den är mer effektiv och...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: Mynta2
·
Hästvård Någon som har något bra tips på ett mygg/knott/fästing/broms medel utan start KARENS som verkligen fungerar? :confused: Använder...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: Tiggertjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka