Fåglarna tar shettisens päls!

Sv: Fåglarna tar shettisens päls!

jag tror faktiskt inte att det är fåglarna som gjort små såren på ryggen, det hade väl hästen förhoppningsvis reagerat på!
därimot tror jag att det är skönt för hästen att få bort all lös vinterpläs för det är den fåglarna tar, jag tror inte att dom står å rycker bort "sommarpälsen", så kal blir han/hon nog inte, alla mina hästar står och njuter när dom har fåglar på ryggarna. :p

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fåglarna tar shettisens päls!

Jo, faktum är att de plockar en del av sommarpälsen också. Stackarn har rätt gles behåring på ryggen nu... Men idag har jag fåglarna låtit honom vara, vad jag har sett! Ingen ny päls borta och inga sår. *puh*

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 429
Senast: Livi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 773
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 933
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur