Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Jag har en häst med väldigt underligga utslag. Hon har haft dom sen jag köpte henne hösten 2003. Vet har kollat på dem och ingen kan...
Svar
3
· Visningar
1 053
Senast: Mynta2
·
T
Hästvård Igår när jag skulle ta in min åring och kände igenom honom så hade han två bulor under magen sannolikt stick från någon odräglig insekt...
Svar
11
· Visningar
1 155
Senast: Tiggertjejen
·
Hästvård Köpte en shettisvalack vid påsk och då hade han en otrolig vinterpäls. Nu när han fäller den så är han så väldigt mjällig, värst på...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Jempa
·
A
Hästvård Hur lång tid ska det gå för att ett bete kan kallas parasitfritt? 1 år, 2 år eller aldrig? Nu menar jag ju ett bete som "vilar", utan...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: Tiggertjejen
·
M
Hästvård Jag har aldrig använt pälsglans,, (kanske någon gång PGA att svansen har tovat sig) Jag tycker att det är onödigt slöseri, och jag har...
2
Svar
24
· Visningar
2 182
F
Hästvård Ja nu kommer en ny Fladde tråd.. Jag undrar om ni tror det är möjligt att få en häst med dom problemen som min Missy har är svår att...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Fladde
·
B
Hästvård Vad gör egentligen en häst som krubbiter? Suger in luft på något sätt? Kan det vara farligt när den gör det? Vad kan man göra för att...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 571
Senast: athena
·
A
Hästvård Säg att ni ska ut och rida. Men det håller på/ har ÖSREGNAT i flera timmar och din älskling :love: är totalt dyngsur. Ge mig nu ditt...
2
Svar
32
· Visningar
2 507
Senast: nexxa
·
Hästvård Hej. för en vecka sen fastnade min häst i ett grimskaft, hon fick det i karleden bak och drog till tills det gick sönder. Jag kände...
Svar
4
· Visningar
1 602
Hästvård Hej! Min lille pålle som har eksem och är beroende av sina täcken har blivit skraj för dem! De har blivit statiska och sprakar när de...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Korven
·
Hästvård Hej ! Russet haltade så mycket efter hovslagaren skurit bort dålig hov. Nu har en annan hovslagare kommit akut och lagt i plast i...
Svar
6
· Visningar
1 104
Hästvård min häst har ju varit sjuk nu i över en månads tid och diagnosen har vart allt från tandont-kvarka-blodcancer m.m nu röntgades han på...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: martha
·
D
Hästvård En häst i stallet har torra, runda osymetriska och hårlösa fläckar i pälsen. De flesta sitter på rumpan. Det är inte ringorm. Fläckarna...
Svar
12
· Visningar
1 741
Senast: martha
·
K
Hästvård jag har 2 små shettisar som har fått svamp i huden :crazy: så nu har jag varit å köpt medel mot det, shampoo, fanns ingen salva nu...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: maja.maja
·
Hästvård Pollen var på djursjukhuset i måndags och behandlades för hovledsinflammation och blev "beodrad" boxvila i 3 veckor. Veterinären där sa...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: Alexandra_W
·
0
Hästvård Jag undrar hur länge man har på sig att vaccinera. Om hästen (11 år) har grundvaccination mot hästinfluensa, stelkramp och botulism. Hur...
Svar
3
· Visningar
721
0
Hästvård Jag behöver tipps på vetrinärer som kan göra hembesök och vaccinera häst i Haninge? Gärna flera! :)
Svar
1
· Visningar
1 621
Senast: cilvia
·
Hästvård Hej. vet inte vart jag ska lägga denna tråd, men jag provar här. Har ett sto som ska föla om ca 2 v. Sommaren börjar ju anlända och så...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: Molekyl
·
A
Hästvård Idag runt lunch hade min häst fått en "pung" mellan frambenen. :confused: Det är somen påse fylld med något typ vätska. Hon har inget...
Svar
9
· Visningar
8 790
Senast: annabella
·
Hästvård Har precis fått provresultatet från Vidilab, och SAMTLIGA hästar visade på 0 EPG på "allt". Då är det allt från de hästar som flyttade...
Svar
11
· Visningar
1 109
Senast: tictac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka