Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan bara inte vara tyst längre.... Läser så många trådar där man ser att hästarna bara är ute några timmar om dagen. Jag ber er alla...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 653
Senast: Björk
·
N
Hästvård Min islandshäst är mindre musklad på vänster sida, dessutom har han problem med vänster bakknä. Visst kan man åtgärda det för stunden...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: whalan
·
Hästvård Det här blir min första vår och sommar som shettisägare! Jag är nu livrädd för att pållan ska få fång! Hur undviker man det bäst? Just...
Svar
11
· Visningar
3 572
Senast: seifur1
·
S
Hästvård Mitt sto har något i ansiktet som i början såg ut som myggbett men som nu har utvecklats till kala fläckar kan det vara...
Svar
17
· Visningar
1 514
Senast: hästig
·
Hästvård kollade i hästägarens handbok om avmaskning. Nästa gång är ju några dagar innan betet, men vad ska man ha då? I boken stod det pyrantel...
Svar
9
· Visningar
987
Senast: Mynta2
·
Hästvård Vet med mig att dagen antagligen närmar sig och skulle vilja veta vad det kostar att avliva hästen hemma på gården. Kostar det mer om de...
Svar
15
· Visningar
5 386
Senast: Yrja
·
D
Hästvård Hur får man upp dom?? Går det över huvud taget?? Jag har en kompis som rider en nordis travare och den har inga ryggmuskler alls. Ägaren...
Svar
8
· Visningar
1 146
Senast: Rikkan
·
Hästvård Har lite stora blodmaskar att ta kål på i år och det blir Fyrantel i år. Nu hittar jag inte intervallerna jag ska avmaska i. Är det...
Svar
4
· Visningar
2 272
K
Hästvård Hejsan allihopa! Har en 7-årigt danskt halvblodssto som har börjat bete sig lite underligt... Av vad jag har märkt så började allt för...
2
Svar
28
· Visningar
2 473
Senast: Scilla
·
Hästvård Har en pålle som är opererad för 8 veckor sedan pga trasigt ledband ( + lite skada på minisken där ledbandet fäster) i bakknät. Finns...
Svar
5
· Visningar
988
Senast: FUNNY
·
Hästvård är något som förekommer hos mig. De sätter sig på skapet på hästen och gottar sig. :d Resutataet blir små sår :( men han verkar inte...
Svar
9
· Visningar
4 567
Senast: nala
·
Hästvård Är det nån brist hästen har om den börjar bli "stickelhårig"... Jag har hört det nån gång, men jag kan inte komma på vad för...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Lillfisen04
·
F
Hästvård Vet inte om jag lagt den här tråden rätt. Behöver bolla lite tankar. Jag har en 22 år gammal valack, som just nu bor hos sin...
Svar
1
· Visningar
571
Senast: amkm
·
Hästvård Imorgon är det operationsdags för Fjuppen och jag är redan nervös... :crazy: Usch! Jag har tidigare varit med om att förlora en häst...
Svar
12
· Visningar
919
Hästvård Jag har en 20-årig fjordhäst som har hovar som växer dåligt. hovkvaliten i sig själv är bra dvs. de är hårda och fina så. men de växer...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Ahi
·
T
Hästvård Jag sköter en nordis o kör en shettis, de går mest i hagen fast jag o en till brukar köra o rida några gånger i veckan. Det finns mest...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: emindy
·
D
Hästvård Jag har en bruksnordis som ju såklart har JÄTTETJOCK man och svans. Hur sjutton får man rent i manen ordentligt? Vet inte hur många...
Svar
5
· Visningar
1 559
Senast: Jamtland
·
E
Hästvård Hur ofta vaccinerar man mot stelkramp efter det att man har grundat? Hästinfluensa är väl en spruta per år, men hur är det med...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: _ox_
·
C
Hästvård Hej! Min häst har nyligen blivit undersökt i halsen efter en tids förstärkta andningsljud. Han var slemfri i luftvägarna men hade...
Svar
3
· Visningar
5 218
Senast: Curtis
·
T
Hästvård Skulle vilja veta lite om hur Spatt och Patellaupphakning visar sig. Har en ponny som ibland på morgonan är rejält stel i bakbenet när...
Svar
12
· Visningar
3 390
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur