Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård när man sprutar en häst med någon form av cortison, är osäker på vad det va, men det va mot en inflammation i båda haserna. ska man inte...
Svar
7
· Visningar
1 299
Senast: gylle
·
Hästvård Vad kan det bero på? Står en häst i stallet som blir prickig på somrarna. Grundfärgen är fux men på somrarna så får han en massa...
Svar
9
· Visningar
1 791
Senast: Niki
·
K
Hästvård Min älskling mår inte så bra. Det började med att hon började hosta för ca 3 1/2 vecka sedan. Jag visste inte om hon blivit förkyld (hon...
Svar
8
· Visningar
1 560
Senast: Immer
·
B
Hästvård hur blir det egentligen, om en häst får mediciner, tar hästens kropp alltid upp ALLA ämnen i preparaten? ja menar, när tjejer tar...
Svar
12
· Visningar
992
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Min häst hade lite nästan som knottbett när hon kom till mej!! Precis nedanför sadelläget och mitt på baken!! området är lika stort som...
Svar
3
· Visningar
1 677
Senast: Shettisar
·
Hästvård Min häst har fått två knutor precis bakom frambenen under magen. Den på höger sida är lite mindre och sitter bakom sadlegjordsläget...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: norrland65
·
Hästvård Har en häst som fått en skada i kronleden efter att nästan gått omkull i galopp. Han har en inflammation i kronleden, och reaktion i...
Svar
8
· Visningar
2 083
Senast: norrland65
·
Hästvård Skulle inhandla årets flugfämedel Läser ivrigt på alla förpackningar och hittar detta (med ursäkt för textbortfall pga dåligt minne)...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: Angel
·
L
Hästvård Har märkt att pollen har lite svårt att kissa. Märkte det förra veckan då han stod och väntade länge innan han kissade men han kissade...
Svar
9
· Visningar
1 682
Senast: Lillfisen04
·
Hästvård Förra veckan när flickan red så snubblade ponnyn rejält och gick ner på knä, inga skador, ingenting. Verkades för 6 dagar sedan, hade...
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: Ninnie
·
B
Hästvård vad menas med det?
Svar
2
· Visningar
1 618
Senast: BebbeBaby
·
Hästvård Har en shettis som gått på lösdrift i vinter. ungefär i januari började han tappa päls i nacken. Han är inte helt kal men väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 002
Senast: musen21
·
Hästvård (alltså ni som ej har permanent bädd) Cazmir står på torv, och jag vräker på ordentligt med torv, han brukar ha ungefär tre decimeter...
2
Svar
39
· Visningar
5 760
B
Hästvård jaha nu är det dags för detta eviga tjat om avmaskning & träckprov. jag har en häst inhyrd i ett stall, ägaren har 7 hästar, så totalt...
Svar
16
· Visningar
1 436
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag har ju 'blivit tvungen' att slänga ut Kele i storhage från boxvilan i förtid. Boxvilan är ju för en sårskada. Mend amen står ju...
Svar
8
· Visningar
2 080
Hästvård Fick svar nyss på träckprovet jag skickade in i måndags. Min lilla ettåring hade en hel del mask. Nu behöver jag hjälp med vad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 672
Senast: athena
·
E
Hästvård Vi ska nu i dagarna avmaska hästarna i vårt stall och nu påstår en del att de måste stå inne två dagar efter :eek: Maskarna är ju ändå...
Svar
7
· Visningar
821
Senast: Tiggertjejen
·
C
Hästvård Just nu så står min 2 åriga hingst på Uppsala Djursjukhus, efter att ha rullat sig fast under staketet i hagen och slitit upp 2 rejäla...
2
Svar
24
· Visningar
1 744
Hästvård någon som kan mkt om det? e de avnligt att unghästar får en mildare form av det medans de växer å är omusklade?
Svar
4
· Visningar
651
Senast: Shimzy
·
H
Hästvård Jag står i begrepp att skaffa mig en häst efter en tids "hästfrånvaro" och nu har jag hittat en som motsvarar alla mina drömmar och...
Svar
8
· Visningar
1 314
Senast: Hera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka