2-årig hingst med sårskada

Sv: 2-årig hingst med sårskada

Nu står han uppe i Uppsala igen. Dock var han inte lika halt idag, 2,5 grader i traven, men han är svullen i hela benet.
Dom var konfunderade varför han har blivit det igen, men någon infektion är det ju helt klart.
Nu blir han kvar däruppe ett tag, så infektionen läker ut.

Nej men fy, jag som glatt läste det var på rätt väg här för nån vecka sen =/ Håller tummarna att ni snart är av med infektionen! *kram*

Nu är han hemma igen, såret ser väl ok ut, men betessäsongen kommer närmare och närmare, och såret är absolut inte redo för något bete ännu. Kanske i slutet eller i början av juni eller juli kan han släppas, men då räknar jag med en total avläkning ganska omgående, och med min tur så blir det väl inte så ;)

cilvia skrev:
Nu är han hemma igen, såret ser väl ok ut, men betessäsongen kommer närmare och närmare, och såret är absolut inte redo för något bete ännu. Kanske i slutet eller i början av juni eller juli kan han släppas, men då räknar jag med en total avläkning ganska omgående, och med min tur så blir det väl inte så ;)

Vår tur borde ju vända? *ser manisk ut* Jag håller tummarna blå att det läkt tillräckligt inför betet. Här ligger betessäsongen efter, brukar ha släppt vid den här tiden men det är MINST två veckor kvar, och då under OPTIMALA förhållanden.. =/

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka