Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså har hon aldrig legat direkt på betongen. Det har alltid varit minst 2 cm strö i mitten på boxen vilket måste räcka för att hålla upp värmen.Under denna tid så såg jag golvet i boxen EN gång och då fanns det andra anledningar till det.
Uppenbarligen någon mer som inte har läst. Det var alltså minst 2 cm i mitten när jag mockade dan efter. Detta betyder att hästen har haft spån hela tiden. Om min häst tyckte att hon hade för lite spån tror du då att hon skulle ligga varje natt? Dessutom så har hon rullat sig i spånet varje natt!!!hästig skrev:Till Shaggy, 2cm på betonggolv kan väl inte hålla någon värme???? Det räcker att dom frustar en gång så är det bortblåst.
Vi har exakt samma åsikt där, det enda är att vi uppnår samma sak på olika sätt. Min erfarenhet är som jag sagt tidigare att det stinker ammoniak om boxar där det är mycket spån. Detta oavsett hur ordentligt ägaren mockar. Min häst har hosta och ska inte stå i sån miljö och det ska ingen annan häst heller behöva göra. Förutom detta har vi det där med benen jag tror fortfarande det är skadligt med en för mjuk bädd. De flesta av oss rider inte på så mjukt underlag inte ens korta stunder men att ställa hästen på så mjukt underlag ibland mer än 16 timmar det är det ingen som reagerar över.hästig skrev:Mitt motto är att det ska vara så rent och så mjukt efter varje mockning att jag själv vill ligga i boxarna annars är det inte bra nog till mina hästar.
Detta är skrattretande . Jag lat, jag snålhästig skrev:Är man lat och snål ska man inte ha häst, tycker jag i alla fall.
Nu har jag i och för sig spån till mina hästar, men jag håller med dig. Många har lite strö för att de tror att det blir billigare, men oftast är det ju tvärt om. Om man har hyffsat mycket inne, så går det åt mindre. Om man har väldigt lite blir allt lortigt och man får ösa ut det mesta varje gång.Jag har mycket halm til min tös. Tycker att det faktsikt blir lättare att mocka med mer halm. Har man bara lite halm så blir allting blött i stället för bara det understa lagret.
Ja, framförallt torrt och inte kallt underlag är väl viktigast.Lyckas man hålla bädden torr och hästarna inte får liggsår, så?