Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Var för miljonte gången (känns det som) den här vintern och köpte B-vitamin och nu ledsnade jag på enlitersflaskor och slog till på en...
Svar
19
· Visningar
2 136
Senast: pinky
·
Hästvård räknas egentligen som sjukbeslag? I min värld är det bara PG och liknande som är sjukbeslag. Blev väldigt fundersam när någon påstod...
Svar
13
· Visningar
1 399
Senast: Elektron
·
Hästvård Vad tycker ni? har det funkat på era hästar??
2
Svar
27
· Visningar
4 601
Senast: dama_söt
·
A
Hästvård vad har ni som sålt eller lånat ut era hästar betalat för veterinärbesiktningen?? Samt var bor du?? Oerhört tacksam för svar. :bow: :bow:
Svar
5
· Visningar
848
Senast: Stallkatten
·
M
Hästvård Kanske en jättekorkad fråga, men jag har aldrig haft egen häst förut...var på hästen vaccinerar man?? Finns det nåt vaccin mot det mesta...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: emindy
·
Hästvård Nu ska vi avmaska hästarna hemma med Banminth, och de hästar som kommer på bete (fyra st som är från samma stall) är nyss avmaskade med...
Svar
13
· Visningar
2 442
Senast: HannaZ
·
Hästvård Usch, "grann"stallet har troligtvis hästinfluensa hos sig :crazy: De är inte säkra på om det verkligen är det, svar kommer ikväll...
Svar
14
· Visningar
967
Hästvård Hej. hästen som vi fick hem i fredags har rätt så konstiga öron. han har som ihopväxta öron. dom är ihopväxta och krokiga. som bara...
Svar
11
· Visningar
1 338
Senast: minna_mook
·
Hästvård Jag har en nykastrerad hingst/valack el vad man ska säga. :D Kastrerades i fredags och hann börjar bli lite lagomt svullen nu. Dock...
Svar
15
· Visningar
1 365
Senast: legolaspiggelin
·
Hästvård Har en 1-årig islandshäst tjej som går på bete där det finns mkt fästingar (flera hästar har tidigare blivit sjuka av dom). På tidigare...
Svar
9
· Visningar
1 063
M
Hästvård Min newforest vallack har fått mugg och jag undrar vilken medel som är bäst att smörja med. Har lagt på Helosan. Andra tips?
Svar
8
· Visningar
1 017
Senast: Matiz
·
Hästvård Hej ! Min ponny har hostat ca en vecka. Han har lite dammhosta på vintern(när han är uppstallad), som släppt sen han började gå ute...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: bsmx
·
V
Hästvård Blev nyfiken att få höra vad man kom fram till när det gällde unghästen med konstig huvudform. Det var flera inlägg som trodde det...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Pockan
·
F
Hästvård Har försökt hitta nåt svar på hur stora boxarna bör vara, har en kallblodstravare som är ca 155 hög, om man behöver veta det. Står ju...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: finnjola
·
Hästvård har en unghäst som skall ha hästinfluensa, stelkramp och botulism senast 8 juni. sedan skall vi i stallet vaccinera mot kvarka nu i...
Svar
3
· Visningar
976
Senast: mariac
·
B
Hästvård Hej alla hästälskare! Jag sköter en underbar tinkerhäst som har råkat ut för skabb. Förmodligen hade Bless det när hon kom från Irland(...
Svar
8
· Visningar
3 574
Senast: maia
·
O
Hästvård Ni som har era unghästar på lösdrift, hur ofta brukar ni ta in dem för att rykta/se om dem? Tar ni in dem varje dag, eller blir det mer...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Nightrider
·
Hästvård När man avmaskar föl för första gången vilket/vilka preparat kan man använda? Jag vet att tex Cydektin används först vid 4 månader. Är...
Svar
5
· Visningar
1 158
T
Hästvård Kan någon tala om hur breda spiltorna ska vara till en ardenner som är 153 mkh? Vbl 162mkh? Russ 123mkh? Hur högt ska man sätta...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: pimy
·
B
Hästvård .. en veterinärbesiktning med röntgen på klinik? vad är det då dom kollar & röntga på en sådan besiktning?
Svar
1
· Visningar
716
Senast: chrysler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka