Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Av de preparat som finns på den svenska marknaden måste man alltid ge dubbelt för att ha effekt mot bandmasken? Räknar bort Equimaxen då...
Svar
4
· Visningar
900
Hästvård Min pålle har varit jätte varm i ena framhoven sedan hon skoddes i torsdags. Har ridit lite lätt, och ingen hälta har påvisats. Idag...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: bsmx
·
Hästvård Han är inte jättesabelbent men lite. Kommer detta förhindra att han blir en trevlig ridhäst?
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Mysaan
·
M
Hästvård Min sköthäst har nu flera gånger gått ner på knä när hon har snubblat. Vad beror det på?
Svar
4
· Visningar
811
Senast: M-Meduza
·
Hästvård Japp nu är det dags igen :crazy: Min häst får väldigt torra hovar på sommaren och nu i år har det börjat ännu tidigare än vanliga...
2
Svar
31
· Visningar
7 649
Senast: M-Meduza
·
Hästvård Om eran häst var varm i hoven med liiiite puls, utan att halta, skulle ni rida då? Tömde en hovböld (?) <---(var så liten, typ 2...
Svar
5
· Visningar
712
Senast: ghost
·
J
Hästvård Hejsan... Måste bara berätta... Skickade min häst med ett transport företag i tisdags,hon åkte från fodervärden i mellan sverige till...
2
Svar
25
· Visningar
2 650
Senast: ainasoja
·
W
Hästvård Nu ger jag snart upp, pållan blir inte bättre. Hoppas ni har några tips eller nya tankebanor som kanske kan hjälpa mig. Jag ska försöka...
2
Svar
22
· Visningar
2 338
Senast: Wizzla
·
S
Hästvård jag har tagit hand om två misskötta hästar..den ena gick inte vetrinärbesikta för han tillät inte det..inte nära baken iallafall.. Nu...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Zeeke
·
E
Hästvård Urrrrrkk!! I går hittade jag säkert 30-40 MINI små fästingar på hästen, jättesmå grå/beiga är dem. Hon brukar ha dem, men inte SÅ...
2
Svar
26
· Visningar
2 289
Senast: GaurdianAngel
·
Hästvård Fungerar vanligt mjällschampo även på hästar? :confused:
Svar
6
· Visningar
2 952
D
Hästvård Finns det nån maxtid på hur länge man kan ge det? Kan man fortsätta att ge det i förebyggande syfte (året runt) även om själva...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: mirage
·
K
Hästvård Jag behöver beräkna vikten på min ardenner för avmaskningens skull. Till dom andra hästarna använder jag ett "vikt-måttband", men det...
Svar
5
· Visningar
4 065
Senast: Boop
·
Hästvård Funderar på om min häst kan dömmas ut av vet. Han har en skada i höften sen tidig ålder som stör hans rörelsemönster och detta blir...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: Yrja
·
P
Hästvård Har läst n massa om folk som har haft spatt hästar och även träffat på någon. Men aldrig kommit ihåg att frågat, vad är egentligen...
Svar
4
· Visningar
1 653
Senast: ang
·
T
Hästvård Vi har varje sensommar styngflugans ägg på våra hästar. Nu håller jag på att planera höstavmaskningsmedlet. Sedan det kommit ut nya...
Svar
6
· Visningar
1 252
Senast: Thindra
·
S
Hästvård Travare,varmblod och russ. Har ni bra el. dåliga erfarenheter?Måste inte bara gälla travare,även andra grenar är välkomna med svar...
Svar
7
· Visningar
1 010
Senast: cämela
·
T
Hästvård Hur ser en skadad sena ut? Svullen och varm, men fortsätter den vara rak? Vad är skillnaden på en vanlig senskada och "banansena"? (som...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: nilema
·
S
Hästvård Jag köpte en 2 åring för ett tag sedan. Då jag tyckte hon var väl smal så maskade vi henne. Uppfödaren sa att det var gjort innan...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Magdalena
·
Hästvård Hej! Är osäker på om detta ska ligga här eller på foder.. Blir det fel får ni ursäkta. Hur pass farligt är det för hästen att äta...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: trassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka