Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Jag har köpt mig 2 Fjordingar :) Jippi, men nu är det så att bägge har lång man. Vet att jag kan klippa deras man i olik design och...
2
Svar
22
· Visningar
2 088
Senast: Natali
·
Hästvård Vad är det för symptom på spatt, kissing spines och pålagringar i ryggen (kanske är det som är kissing spines??) :confused:
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Mirre
·
A
Hästvård Hur märker man om en häst har fått blodförgiftning? Hur får dem de?
Svar
1
· Visningar
1 233
Senast: zilla
·
K
Hästvård Hur lång tid kan man räkna med att en hovböld tar på sig att läka ut? Snuttan gick med en rejäl sten i hoven i hagen under en dag -...
Svar
5
· Visningar
8 735
Senast: Lazio
·
Z
Hästvård Har ett varmblods valack på 18 år, som inte mår så bra. En dag efter ritt i skog vart han halt ett par dagar, men blev bättre men...
Svar
7
· Visningar
808
Senast: Snobben
·
B
Hästvård det gäller ett 4 årigt arabiskt fullblod, han är idag 144 cm hög. när kan man räkna med att han är fullväxt? vid 8 års ålder? hur mycket...
Svar
7
· Visningar
843
Senast: BebbeBaby
·
F
Hästvård Hej! Jag undrar lite över dte här med massör ock kiropraktor... är en kiropraktor en person som hittar var hästen har ont på kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: Lejonelle
·
B
Hästvård vi har en häst, en 3 årig islänning, inte inriden. han har haft lite konstiga symtom nu större delen av denna 'vår'. för det första...
Svar
10
· Visningar
2 120
Senast: pimy
·
Hästvård I går eftermiddags när hovslagaren kom för att sko såg jag att mitt islandssto hade fått en konstig knuta eller böld på höger sida av...
Svar
10
· Visningar
2 403
Senast: skjona
·
Hästvård Vi hade en diskussion i stallet häromdagen om just detta. Då kom vi på att ingen av oss har hört talas om just "skimmelcancer" på...
Svar
1
· Visningar
745
A
Hästvård Ja, ni kanske känner igen att jag svarat på tidigare inlägg om fång, MEN, denna mystiska sjukdom :devil: blir man aldrig helt klok på...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: Spirit
·
Hästvård Har fått svar från Vidilab nu. Men vad ska jag avmaska med? Missade såklart telefontiden imorse :angel: Tänkte släppa dom i...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: ang
·
Hästvård Hejsan! har bara en undran angående avmaskning. Det är så att vi kommer ett släppa hästarna på ett bete en månad (juni) där det...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag vill gärna ha tips på hur/var man sprutar lättast och "smärtfriast". Hästen är ganska spruträdd (vilket jag kan förstå...) men det...
Svar
11
· Visningar
1 228
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Hej! Finns det nån som vågar ge förslag på vad jag ska säga till hovslagaren om skoningen? Bakskornas tåkappor är helt buckliga...
2
Svar
25
· Visningar
2 190
Senast: nilema
·
T
Hästvård Min häst har haft bronkit och veterinären varnade för att han kunde utveckla bronkit men han har varit ute och tittat på honom efter...
2
Svar
28
· Visningar
2 962
Senast: Immer
·
Hästvård Det har varit disskussioner ang barfotagång osv och ett tag var det många som köpte boots till sina hästar. Hur har det gått?Är dom...
Svar
5
· Visningar
886
Hästvård Min häst har fått ngt som liknar rasp (vet inte 100% då jag aldrig haft det innan) på framsidan av skenan samt på baksidan. Hon har på...
Svar
4
· Visningar
814
Hästvård Jag har en kbltr som varit utlånad på foder tre veckor, skulle blivit längre men jag tog hem honom idag. Då upptäckes det när han kom...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: xet
·
E
Hästvård Hur vanligt är det med epelepsi hos hästar? Vilka är symptomen? Min häst har flera gånger dragit upp huvudet, skakat och liksom tryckt...
Svar
4
· Visningar
1 224
Senast: electrelane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka