Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Skit alltså - min shettis är skadad. :( Det måste vara för att det är fredag den 13:e... Jag som är så dålig på detta med skador och...
Svar
13
· Visningar
1 328
Senast: Dolores_88
·
Hästvård Hovis var ute igår, och vi bestämmde att skorna skulle tas av, så hovis bara verkade. Det var på morgonen. Senare på kvällen åkte jag ut...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Oxxx
·
Hästvård Om man har ett problem i vänster bakknä, vilken av galopperna (hö alternativ vänster) borde detta ge mest utslag i, dvs vilken galopp...
Svar
12
· Visningar
3 596
H
Hästvård Jag har hört talas om trivselfläckar förr och jag såg det även i en tråd här på forumet. Finns det någon sanning i trivselfläckar eller...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: Kivina
·
Hästvård Satt i hagen och tittade på hästarna idag i det fina vädret. Och lade märke till att min dam gick lite skumt, det såg liksom ansträngt...
Svar
10
· Visningar
941
Senast: Widerberg
·
Hästvård Det knakar och knäpper i lederna på min häst. Ger honom glucosamintillskott och då blir det bättre men så fort han inte äter det på...
Svar
6
· Visningar
4 497
Senast: Totola
·
Hästvård Min häst har börjat gå på gräs nu med liten invänjning. Han har aldrig haft problem förut (är 20 år) trots att han blivit utkastad på...
Svar
10
· Visningar
1 043
Senast: mirage
·
Hästvård Jag sitter i en sits som är ganska tråkig. Har en häst som ska säljas och i samband med att passet kom och alla vaccinations intygen...
2
Svar
20
· Visningar
1 621
Senast: Immer
·
Hästvård Hästen har haft en galla i framknät i över 2 år,behandlades då för knäleds inflammation. Hon blev bra från den, men gallan har envist...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: alwnos
·
T
Hästvård Hur mycket protein är det i gräset som börjar komma ut nu? Släppte ut i gräshage igår och undrar om jag behöver minska på maten?
Svar
12
· Visningar
10 435
Senast: sante
·
Hästvård Har tagit upp kastrering förr... Nu har min häst blivit kastrerad (2 dgr sen) och jag undrar hur det är med blödningar. Han är inte sydd...
Svar
4
· Visningar
1 934
Senast: ankans
·
Hästvård Det är så att min häst har bakterier i luftrören och behandlas därför med hippotrim och ventipulmin, och nu är det tänkt att hästarna...
Svar
3
· Visningar
723
Hästvård Vi har just avmaskat hästarna och jag har alltid hört att maskarna kommer ut dag 3. Tänkte kolla om det fortfarande stämmer eller om ni...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Magdalena
·
Hästvård Min häst har lite diffusa problem i nacken från och till. Han får massage regelbundet och vid behov har en equiterapeut behandlat honom...
Svar
8
· Visningar
1 088
Senast: irma
·
E
Hästvård Vad har ni i eran?? Vad tycker ni är viktigt att ha? Jag ska nämligen försöka knåpa ihop en sådan efersom den jag har nu inte är...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: Spirit
·
T
Hästvård Jag misstänker att min häst ligger i riskzonen för att få solexem på sin mule, då den är vit (se bild). Vet att man kan smörja in med...
Svar
17
· Visningar
1 802
Senast: burton
·
Hästvård Idag när jag var ute i hagen hörde jag att det knäppte i min hästs bakben för varje steg han tog. Var ute och red tidigare och han...
Svar
3
· Visningar
915
L
Hästvård Hej! Jag bara undrar om alla hästar kan gå barfota, eller hoven kanske slits ner för mycket om man rider mycket eller blir lättare...
Svar
19
· Visningar
2 130
Senast: Cecely
·
F
Hästvård Hej. Har hört att när man vaccinerar sin häst så räcker det bara i 3 månader. Är detta sant???? :confused:
Svar
19
· Visningar
996
Senast: Tiggertjejen
·
M
Hästvård Hur behandlar man på bästa sätt en vrickning? Bör man enligt er stödlinda eller själper det mer än hjälper? Ska hästen stå helt...
Svar
3
· Visningar
857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka