Sv: Utevistelse
Hästar sover bara några få timmar per dygn, och äter 16-18 så jag tror inte de bryr sig om man kommer halv tre på natten, förutom att lampan sticker i ögonen förståss.
Visst är det lite sött när de står o blinkar sådär?
Fick "skäll" av de som bor bredvid stallet för att jag kom klockan 22 o skulle ta in. Hästar ska tydligen sova då...
Jag tror inte att bukefalos är särskilt representativt överhuvudtaget, speciellt inte inom de olika tävlingsdisciplinerna. Starkast när det är trav o galopp där deras travhästar har det 100 gånger bättre än proffstränade hästar ex. de tom skrittar av sina hästar
bonefish skrev:Att dömma av alla inläggen hitills så går de flesta hästar ute ifrån tidig morgon ja rent utav ifrån svinottan (05:00 !!!) till sen kväll även på vintern. Tror dock inte att detta alls är representativt för det stora antalet uppstallade hästar i Sverige och i synnerhet inte hästar i inackorderingstall vilket omfattar flertalet hästar. Så utgår ifrån att flesta inlägg här har kommit ifrån personer med pållen därhemma där hästens utevistelse i hög grad får anpassas till ens arbetstid. Hur kan man annars förklara ut med hästen 05.00 i mörka kalla vinternatten ? Är det av omsorg om hästen ? Eller kan det möjligen vara av egen bekvämlighet man släpper ut hästen innnan man går och lägger sig efter skiftet ?
Hästar sover bara några få timmar per dygn, och äter 16-18 så jag tror inte de bryr sig om man kommer halv tre på natten, förutom att lampan sticker i ögonen förståss.
Visst är det lite sött när de står o blinkar sådär?
Fick "skäll" av de som bor bredvid stallet för att jag kom klockan 22 o skulle ta in. Hästar ska tydligen sova då...
Jag tror inte att bukefalos är särskilt representativt överhuvudtaget, speciellt inte inom de olika tävlingsdisciplinerna. Starkast när det är trav o galopp där deras travhästar har det 100 gånger bättre än proffstränade hästar ex. de tom skrittar av sina hästar