Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Måste man dra av skorna på de när de ska till destruering? Jag vet inte om jag hinner få tag på hovis innan måndag och jag orkar...
Svar
14
· Visningar
1 292
Senast: lil-sis
·
Hästvård Någon som har behandlat sin häst med Biolight? Vad var det isåfall för skada,blev det bättre och hur många ggr behandlade ni?Det är väl...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Snobben
·
M
Hästvård Hejsan! Har köpt en häst som jag haft i ca 2månader. Första månaden när jag hade honom hade vi inte nå problem med sadelknutor. Men...
Svar
12
· Visningar
2 583
Senast: yrbin
·
F
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av simträning för häst? Eller vet var det finns en apool för hästar i skåne? Vad brukar det kosta?
Svar
3
· Visningar
1 124
Senast: mariac
·
Hästvård Min sötnos mår inte bra. Eller så här... För nån månad sen började hon gå ner i vikt, något hon brukar göra på våren när hon fäller...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: zesel
·
T
Hästvård Har nu fått svar på träckprovet. Ägg i riklig mängd av strongylider (blodmask). Köpte henne i dec -04, importerad jan-03. Vet inte...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: linafina
·
S
Hästvård Har problem med min 4-åring. han har haft ont i ryggen och varit sur när jag sadlat på sistone, så jag ringde massören. Hon kom ut...
Svar
15
· Visningar
1 479
Senast: Totola
·
K
Hästvård har precis fått min lilla shettis inkörd och han stryker bakbenen lite mot varandra, å det är ju lite svårt att få tag i så små...
Svar
3
· Visningar
697
Hästvård Ska trycka i Kele flmjölk (och ProViva blåbärssoppa). Det förstnämnda på rek av veterinären, det sistnämnda på eget bevåg. Jag kan ju...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: Jane_Done
·
L
Hästvård Jag har en gammal shettis på över 30 år. När han satt ner bakbenen i backen och "för det liten frammåt" säger det lixom "klick"... Det...
Svar
12
· Visningar
2 027
Senast: Lowelii
·
Hästvård pållen blev plötsligt halt vid ridning förra helgen, vänsterbak. Han kan gå riktigt några steg, ibland längre sträckor och så plötsligt...
Svar
12
· Visningar
4 449
Senast: bsmx
·
Hästvård Har blivit erbjuden att ev. ta över ett sto som har/haft strålbenshälta. Hon har under ett års tid blivit promenadriden ca 3ggr/veckan...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Charlotta
·
F
Hästvård Hur gör ni för att orka? Jag vet att vi är rätt många som har hästar som varit extremt mycket skadade. De flesta av er kan väl "min"...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 261
Senast: Fladde
·
C
Hästvård Min häst som varit halt i 7 mån friskförklarades igår :) . Helt underbart och fantastiskt eftersom vi var nära att försöka få honom...
Svar
3
· Visningar
1 110
Senast: Magdalena
·
J
Hästvård Exakt vad innebär en vrickning,rent anatomiskt/fysiologiskt?Glömde fråga vet och vill itne ringa och besvära henne med mina små...
Svar
4
· Visningar
5 503
Senast: joo
·
B
Hästvård Hej! I går rykte jag manen på min häst.. Jag ryckte Alldeles för kort, så den är kort och tjock nu + ojämn! Någon som har något tips om...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: dr.pepper
·
Hästvård Ni som har hästar utan täcke på lösdrift, eller iallafall ute mer än hälften av dygnet, har era hästar tappat sin vinterpäls? Min...
Svar
11
· Visningar
1 113
Senast: martha
·
Hästvård Behöver lite tips från er på buke. Nu är det så att mitt föl har fått diarrè. Det började när mitt sto fölbrunstade. Ganska normalt har...
2
Svar
20
· Visningar
8 443
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hur känns det när benen tjocknar pga för mkt protein? Är det som en svullnad över senorna eller som gallor? Var svullnar benen - längs...
Svar
7
· Visningar
1 283
Senast: blissare
·
Hästvård Såg igår att hästen har typ mjäll eller nåt i karleden, bara v.f. Varför får hon det?Hon har aldrig haft det innan. Hur ska jag få bort...
Svar
9
· Visningar
1 029
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka