Sv: Att ha skadad häst!
Man orkar!!! på nåt jäkla vis...
Min pålle skar sig allvarligt i beb´net och framhoven 6 juni förra året. Han hade precis börjat sin tävlingskarriär med fem felfria rundor... och så hittade vi honom i hagen´med pulsåderblödning, och söndertrasad hov... Han hade "fastnat" i ett stenröse... troligen när han hoppade över det...
Han stog på sjukhuset i tre veckor, neddrågad och mkt ledsen...
Han är opererad tre gånger, är fortfarande kort i steget, men pigg och glad, brallar så till o med unghingstarna tröttnar före honom...
Hur många gånger vi varit på djursjukhuset har jag glömt, men vi är nog uppe i ett trettiotal iallafall
Jag har nu börjat skritta igång honom (igen) har nu samarbete med en tjej som arbetat i många år med skadade djur, med att bygga upp långsiktigt för att få starka,musklade djur...
Och för första gången på snart ett år så kan jag njuta av mina ridturer
Så tro mig, man orkar, fast man många gånger inte fattar hur...
Fladde skrev:Jag tror att min styrka att orka kommer ifrån dom dagarna då Missy går lite bättre eller ser piggare ut i ögonen.
Eler när man kommer hem från kliniken och hon faktiskt blivit lite bättre
Jag har drömmarna kvar om en framgångsrik tävlingkarriär på Missy.
Sålänge hoppet finns så finns även drömmarna!
Missy är mitt allt just nu men vissa dagar orkar jag bara inte
Man orkar!!! på nåt jäkla vis...
Min pålle skar sig allvarligt i beb´net och framhoven 6 juni förra året. Han hade precis börjat sin tävlingskarriär med fem felfria rundor... och så hittade vi honom i hagen´med pulsåderblödning, och söndertrasad hov... Han hade "fastnat" i ett stenröse... troligen när han hoppade över det...
Han stog på sjukhuset i tre veckor, neddrågad och mkt ledsen...
Han är opererad tre gånger, är fortfarande kort i steget, men pigg och glad, brallar så till o med unghingstarna tröttnar före honom...
Hur många gånger vi varit på djursjukhuset har jag glömt, men vi är nog uppe i ett trettiotal iallafall
Jag har nu börjat skritta igång honom (igen) har nu samarbete med en tjej som arbetat i många år med skadade djur, med att bygga upp långsiktigt för att få starka,musklade djur...
Och för första gången på snart ett år så kan jag njuta av mina ridturer
Så tro mig, man orkar, fast man många gånger inte fattar hur...