Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
är det verkligen det?Fast varför är det mesta fullblod som får såna "olater" ??
SÄllan travare får det...EN krubbitare på 30 år har jag sett, och då har jag ändå sett ganska många hästar...det måste ju vara ärftligt eller rasbundet på nåt sätt.
martha skrev:Jag har sett en enda travare som varit krubbitare, aldrig nån vävare men nån vandrare(híngstar alltid) och jag har sett MYCKET häst...själv har jag haft i runda tal 500 häst hos mig de 10 sista åren, och det är travare som kommit direkt ur träning och en del har t om varit matchade för storlopp och blivit pang bom nerställda(konvalecenter) inte ens dessa som i värsta fall ställs på boxvila får nån av dessa olater...så jag vill nog se det till att hästar med fullblodsblod är mer benägna att få olaterna än travarna(alla "mina travare kommer från storstall med ca 150 häst....
martha skrev:..samma som att hästar av "kallblodras" lättare får fång...sällan en travare få fång...och fullblod också(?)
Varför får islänningar lättare eksem t ex?? Det finns en hel del att titta på rasbundenhet med olika "sjukdomar" .....