Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Om en häst med normaltemp. på 37,2 har 37,9 på morgonen. Räknas det då som feber? :confused:
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Boj
·
L
Hästvård Ska in med min häst på kliniken idag och kolla upp honom. Tror han har åkt på Rhinovirus. Vad har ni för erfarenheter av det...??? Hur...
Svar
2
· Visningar
1 437
Senast: Boj
·
S
Hästvård Har nya problem med min ungponny :( Fick goda råd här för ett tag sedan då hon hade blivit toppig på korset och var allmänt trist i...
Svar
9
· Visningar
1 004
Senast: mirage
·
Hästvård Nu har vi fått resultatet av Träckprovet, jisses vad snabba de är på Vidilab. Min hade 300 i stora o lilla blodmask (Epg?)...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Polly_Mulle
·
M
Hästvård Det tipset har jag fått av min hästmassör för att min häst ska få hjälp med att stärka sina muskler över korset samt låren, där han just...
Svar
8
· Visningar
3 487
Senast: Mayara
·
Hästvård När jag longerade igår började hästen min halta. Det syntes bara i trav men både på böjt och rakt spår och i båda varven. Tyckte han var...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: EmelieR
·
Hästvård hur länge sitter cortison i? (inte sprutat direkt i ngn led utan i halsen) går det att ge homeopatmedicin "samtidigt", dvs är det...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: martha
·
Hästvård :cry: Jaha, efter ett års behandlingar,igångsättningar och nya problem så fick vi i tisdags domen att vår älskade 6 åring aldrig...
Svar
15
· Visningar
1 254
Senast: Linda_77
·
Hästvård Fick hem en häst igår som dricker dåligt när den flyttar. När ägaren köpte henne i höstas så fick de till sist åka in akut pga...
Svar
9
· Visningar
1 188
Senast: mackan
·
J
Hästvård Vår stallägare kom här och sa till mig att hon avmaskat sina hästar, och jag får verkligen panik. Det är säkerligen någon månad kvar...
2
Svar
24
· Visningar
3 498
Senast: Mlisa
·
Hästvård Ska göra träckprov på pållen. Misstänker bla. lungmask. Men på SVA verkade de inte analysera efter lungmask. Det gjorde de däremot på...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: Mlisa
·
Hästvård Såg härom dagen en häst som stod väldigt konstigt. Han sträckte ut bakbenen så att hovarna var nästan bakom bärbensknölarna när han...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Tez1
·
Hästvård Ni som har erfarenhet/eller vet något om. sådana fläkt-skador som kommer då hästen halkar (utåt med ett framben). kan ni titta hit...
2
Svar
22
· Visningar
6 337
Senast: älgen
·
D
Hästvård Vi har en häst i stallet som har fått sprickor i yttre hornlagret runt om hoven (alltså inte uppifrån och ned). Vad kan detta bero på...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: pinky
·
S
Hästvård Läst många trådar här där proteinet fortfarande anses vara orsaken till fång, även ägare till fånghästar anser bestämt att det är så...
Svar
11
· Visningar
1 464
Senast: SabinaOchSara
·
B
Hästvård Hej. Jag vet inte vad jag ska göra, behöver lite hjälp av er. Jag har hittat en häst jag vill köpa, men på böjprovet fick hon 0.5 på...
Svar
11
· Visningar
1 437
Senast: Buster2005
·
Hästvård Sjukdomshistoria: Vi köpte henne Juni-03, då var hon precis nybehandlad i h.bak, gick igenom 2:a veterinärbesiktningen u.a. (Dumt att...
2
Svar
21
· Visningar
3 000
Senast: Lord Owen
·
Hästvård Ska hoppträna senare idag. Vågar man ha lindor bak då? Min häst är lite klantig och jag har inte lyckats hitta senskydd till bakbenen...
Svar
13
· Visningar
1 612
Senast: Glimfeather
·
Hästvård Min häst verkar inte få någon sommarpäls där hon vart klippt och då klippte jag henne vid nyår! och hon började inte fälla förrän nu för...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: milly
·
W
Hästvård Var vakt på en mässa inatt. Där fanns en ponny som jag tycker såg ut som en basjkirhäst. Jag och min kompis var och kollade lite på den...
Svar
3
· Visningar
2 076
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur