"Fäkt"-skadad i bogen

Sv: "Fäkt"-skadad i bogen

Som svar på frågan om vem som ska behandla/undersöka först, veterinär eller kiropraktor/massör, svarar jag så här: En seriös kiropraktor eller massör behandlar inte en halt häst utan diagnos och OK från veterinär!!
 
Sv: "Fäkt"-skadad i bogen

Ja, det gick att se med blotta ögat. Denna häst var låghalt fram...
Om man stod rakt framför honom och tog fasta på bospetsen (heter det så?) så såg man att de inte satt helt lika långt upp/ner.
Svårt att förklara, hoppas du förstod.
Vet, kände även på andra "fasta" punkter på hästen, när han stod rakt framför honom. På så sätt kunde han konstatera att det inte var ojämt musklat utan skelletet som var osymetriskt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 523
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
454
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
717
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp