Ni anatomikunniga

Sv: Ni anatomikunniga

zesel skrev:
Mycket bättre bilder :) !

Hon är tydligt assymmetrisk. Jag tycker hon har en för stor semitendinosus på vänster sida - hur känns denna?
Den är stenhård
Är den hård och spänd? Fåran mellan denna och biceps femoris framträder övertydligt. Hon är också knölig har en för liten semitendinosus på höger sida - kan vara resultat av mindre bristningar i muskeln
:D du såg den :D jag har undrat vad det var?? :bow:
Hur sätter hon i sitt högra bakben - går det liksom bakåt medan det är i luften, eller sätter hon det i marken när det är maximalt framsträckt i steget?
Ska se om jag hittar en bild OK här är alla gångarterna
KopiaavL-Ltrav308.jpg

KopiaavL-Lskritt280.jpg

KopiaavL-Lgalopp301.jpg

Hon försöker helt klart kompensera något - kanske ont i höftregionen på vä. sida. samtidigt som hon av någon anledning inte vill ta mer vikt på höger. Helt klart värt en koll av duktig terapaut.

:bow: :bow:

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
21
· Visningar
1 913
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 010
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 412
Senast: Ridinglady
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka