Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Jag har grunnat på en sak bra länge tänkte höre vad ni tror eller vet! Har på många hästar med uttalat dålig rörelse i bogen (bogarna)...
Svar
13
· Visningar
3 657
Senast: nitus
·
T
Hästvård Vad händer med fölet då? Att det dör är ju självklart, men hur och hur lång tid tar det? Lider den? Och får man avliva ston i...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 386
Hästvård Min pålla har fått fullt med "bulor" på kroppen. På sidorna, strax bakom sadeln sitter dom, och några under sadeln. Säkert ca 20 stycken...
Svar
3
· Visningar
1 263
Hästvård Något känns fel med min pålle och nu ska det utredas! Jag ska givetvis boka en tid på klinik med honom, men det skulle vara intressant...
Svar
10
· Visningar
1 350
Senast: Salandge
·
Z
Hästvård Ena pållen har ju vart väldigt dålig nu under en period, ca 2 månader. Då har hon haft febertoppar upp mot 39,5 grader, svårt att kissa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
18 699
Senast: moondance
·
H
Hästvård Vad är det som gäller för en häst med ringorm och tävling. Får man tävla medans dom har det? Om inte, när får man börja tävla igen?
Svar
1
· Visningar
619
Senast: ang
·
M
Hästvård Hur ser man på en häst om den har problem med bakknäna? Tänkte mest på hur dom rör sig, vilar dom mycket på bakbenen eller står dom...
2
Svar
24
· Visningar
15 559
Senast: ghost
·
C
Hästvård Jag undrar hur vanligt det är att gamla skrapsår bildar ärr och att det inte växer ut päls där igen? Min pålle har ett ärr på ganaschen...
Svar
3
· Visningar
1 130
Senast: Torill
·
E
Hästvård hejsan, har en väldigt angelägen fråga till er bukisar... I hagen jämte där min häst går, går det får (bää). 2 av dessa får har idag +...
Svar
12
· Visningar
1 226
Senast: syrran
·
S
Hästvård Hej, Vissa hästägare brukar låta sina hästar vila på vintern och rida på sommaren/hösten/våren, och andra låter hästen vila på...
Svar
12
· Visningar
1 879
Senast: ang
·
Hästvård Nu vet jag inte riktigt om min tråd hamnar rätt men det får väl bli som det blir. Iaf så var jag ute i hagen och hälsade på min lille...
Svar
8
· Visningar
1 611
Senast: milly
·
T
Hästvård Är det någon som har bra tips för hur man går tillväga för att släppa ihop hästar på ett någorlunda säkert sätt? Ska till nytt stall...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: IndianaJones
·
B
Hästvård En nyfiken liten fråga bara, hur ofta kollar ni hästarnas tänder och hur mycket brukar ni få betala för det??
2
Svar
29
· Visningar
2 773
Senast: linafina
·
K
Hästvård Hejsan alla! När jag köpte min häst var hon inte grundvaccinerad så jag gjorde det! Och nu när jag är på 3:e sista så ska man göra...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: linafina
·
Hästvård :devil: Har hört att om man har god beteshygien, dvs byter efter 6 månader så dör masken av, stämmer det ?
Svar
7
· Visningar
806
Senast: bsmx
·
Hästvård ...blev mycker väl emottagen. Kompisens shettis Skrållan skulle få somna in efter mkt problem i bakknäna... :( Allt gick bra, och jag...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 350
Senast: EmblaAsk
·
Hästvård Vem behöver evighetssåpor på TV, jag har en egen i stallet liksom =/ Återbesök idag igen med unghästen. Som sett tvärfräsch ut, tills...
Svar
14
· Visningar
1 428
F
Hästvård På minna fakurer står lite spruter som min häst fått nu undrar jag vad det är? Celestona Bifas? Carbocain? Hylartil...
Svar
3
· Visningar
1 263
Senast: Fladde
·
Hästvård Min vinterhage är ju uppenbarligen ett parasitparadis - tyvärr. valacken tycks tämligen immun, men lilldamen (2 år) stod både förra...
2
Svar
25
· Visningar
2 249
Hästvård Lite bakgrund.. Busmisse gick omkull i måndags och på djursjukhuset fick han diagnos krossår, samt skrapsår och senskada. Han kom hem...
2
Svar
22
· Visningar
2 519
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10