S
__Stilett__
Sv: Var på Dalsjöfors slakteri idag...
jag har alltid gillat trav och dessa travhästar.
jag har även stått i flera travstall samt jobbat/praktiserat på några.
jag tycker behandlingen av travhästar är rätt så tråkig.
tyvärr! många hästar skickas till slakt som tex 5 åringar för att dom inte duger på travet, eller så slaktas dom av diverse travskador.
Tyvärr, har fått den erfarenheten och yttrar mig ang detta för att jag har sett många falla för det ödet nu. Tyvärr.
att slakta en frisk, (såvida den va frisk) 1 åring är skandal.
om man har tagit detta föl till världen så ska man f*n inte slakta den för att man tror att den inte duger på travet sedan.
Detsamma gäller om det skulle vara en ridhäst eller ngt annat.
självklart finns det dom som tar mkt bra hand om sina travare också! precis som et finns dom som tar dålig hand om sin ridhäst som ngn ovan nämde, tex för att få ut försäkringspengar o dylikt, eller annat som går att diskutera.
jag har alltid gillat trav och dessa travhästar.
jag har även stått i flera travstall samt jobbat/praktiserat på några.
jag tycker behandlingen av travhästar är rätt så tråkig.
tyvärr! många hästar skickas till slakt som tex 5 åringar för att dom inte duger på travet, eller så slaktas dom av diverse travskador.
Tyvärr, har fått den erfarenheten och yttrar mig ang detta för att jag har sett många falla för det ödet nu. Tyvärr.
att slakta en frisk, (såvida den va frisk) 1 åring är skandal.
om man har tagit detta föl till världen så ska man f*n inte slakta den för att man tror att den inte duger på travet sedan.
Detsamma gäller om det skulle vara en ridhäst eller ngt annat.
självklart finns det dom som tar mkt bra hand om sina travare också! precis som et finns dom som tar dålig hand om sin ridhäst som ngn ovan nämde, tex för att få ut försäkringspengar o dylikt, eller annat som går att diskutera.
Senast ändrad av en moderator: