Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur många har lärt sig/utbildat sig att slå på en tappsko/alt byta ut sömmar på en löst sittande sko? Hur svårt är det att lära sig? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 403
Senast: Stopek
·
Hästvård Jag har ett hbl v 16 år som anv som ridhäst. Han har som en avlång knöl/svullnad el ngt liknande som är hård men något mjuk runt om. den...
Svar
13
· Visningar
1 524
Senast: Totti
·
Hästvård Min häst har nu gått utan tåkappor fram i några dagar men alla skor satt kvar tills i förrgår. Jag har försökt få tag på hovslagaren...
Svar
6
· Visningar
923
Hästvård Har märkt att min häst blir tjock i benen efter att hon varit ute i hagen. När hon däremot inte är ute utan tillbringar dagen i boxen...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: SILVER
·
Hästvård Var och besökte min kompis stall höromdagen och fick se en häst som stod i hagen med endast 1 lindat ben. Är det inte så att om man...
Svar
10
· Visningar
1 039
Senast: peperoni2
·
H
  • Låst
Hästvård ... MKT intressant. Vi verkade hästhovar för glatta livet :D Där fick vi lära oss att verka hovarna likadana som mustangernas. Så...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 345
Senast: Boj
·
S
Hästvård Någon som vet om man kan ge hästarna lugnande vid samma tillfälle som vaccination av influensa? Jag vill att mina hästar skall få...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Sveipur
·
M
Hästvård Jag skulle behöva lite 'snabba' svar på några frågor angående avlivning. Veterinären vart ute & dömde ut en häst i tisdags, sa att det...
Svar
16
· Visningar
2 056
Senast: finnjola
·
P
Hästvård Hej! Tror alla känner till de populära paddar som används för att öka blodgenomströmningen! Var idag ute i ett stort proffs stall...
2
Svar
37
· Visningar
3 084
Senast: majola
·
B
Hästvård Får man tävla med dom? Bättre svikt sägs det - vad säger ni som använder dom?
Svar
7
· Visningar
1 590
Senast: älgen
·
L
Hästvård Är det nån som har provat det här: Är det värt att köpa?
Svar
7
· Visningar
3 501
Senast: Lozzan
·
B
Hästvård Hej, Någon som vet en svensk butik som tar in dessa?
Svar
1
· Visningar
820
Senast: OlleAtlas
·
A
Hästvård Min häst som kanske (hovslagare och veterinär oeniga) hade lindrig fång förra sommaren, rymde in i vitklöverhagen igår :devil: . Hon...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: armada
·
X
Hästvård Hej hur farligt är en blödning i senan? Veterinären säger att hästen kommer att bli helt återställd, och kommer inte ha några men av...
2
Svar
23
· Visningar
7 035
Senast: fio.
·
I
Hästvård På vilka olika sätt kan man se om hästen har ont i ryggen? Reagerar hästen på om du klämmer på ryggen och visar att den har ont...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hörde av en som gått på strömsholm att man fick lära si att se på hästens ögonfransar om den hade ont.är detta sant???
Svar
4
· Visningar
979
Senast: lsz
·
E
Hästvård Hur upptäcker man att en häst har fått inflammation i musklerna?
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: Equine
·
O
Hästvård Resistenta parasiter det har blivit allt vanligare med att parasiter blir resistena mot avmaskningsmedel , . Orsken till detta...
2
Svar
27
· Visningar
1 795
Senast: ocean
·
Hästvård ja - det är vad jag är. Lite småsint kanske, men jag är faktiskt irriterad. Kanske upprättelse är det bästa ordet egentligen, men rent...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: dragonlady
·
V
Hästvård Jag står i ett litet privatstall med 6 hästar. för några månader sedan anlände en rätt anskrämlig travare som skulle användas som...
Svar
8
· Visningar
1 509
Senast: Becca85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025