Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Jag har sett en häst som skakar i sina bakben när hästägaren ska lyfta upp benet och stretcha benet bakåt, är det någon som kan ha en...
Svar
15
· Visningar
5 037
Senast: CarolaLind
·
Hästvård Då var det dags igen... pållen har haft känningar i hoven vänster fram & jag åkte in till vet. Frågade om vi inte kunde kolla henne lite...
Svar
12
· Visningar
1 044
A
Hästvård skriver här för att flest e online här just nu...vill ha svar å stöttning NU!!! Min häst har sen i tis hostat ngra ggr/5 timmar jag...
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: majja22
·
Hästvård Hej igen! Har skrivit en hel del tidigare om mitt lilla 3-års sto som har en besvärlig senskada bak. Hon är opererad, men det vill...
Svar
12
· Visningar
2 056
Senast: Niki
·
Hästvård Jag har sett på min valack att han små "korvar" i ögat. Läste här för ett tag sen om att någon skrev att dom blev blinda då :crazy...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Denver
·
M
Hästvård Min 4åriga shettis blev för tre veckor sedan förlamad i bakbenen och fick balansrubbningar. Veterinären kunde inte hitta något fel. Vi...
Svar
16
· Visningar
1 536
Senast: orion_x
·
M
Hästvård Jag skulle behöva lite snabb hjälp. VAD står det exakt om träckprov i det häftet? Vad finns det för källor angivna (överlag när det...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Rea
·
Hästvård Jag tror aldrig mina shettisar har haft så här mycket någonsin. Dom har börjat fälla och jag själv drunknar snart i hästhår. Nu till...
Svar
2
· Visningar
849
L
Hästvård Läste en intressant artikel om frieserhästar i tidningen Reiter Revue. Där står det följande. Denn friesen haben andere PAT-Werthe als...
Svar
3
· Visningar
650
Senast: Shettisar
·
Hästvård Jag håller på och utrustar en ny sjukvårdslåda för häst (och ryttare). Hittills har jag fyllt den med: Bomull Sterila kompresser...
Svar
15
· Visningar
1 950
Senast: alazzi
·
K
Hästvård Vad vet ni om saken ? Innebär det problem tror ni , att köpa på sig en häst med det , trots att det tydligen aldrig visat sig inom...
Svar
7
· Visningar
1 236
Senast: Sliver
·
Ä
Hästvård Nu är det så att ett islandssto i mitt stall, där jag har min häst, ska få ett litet föl inom 2 veckor.... :) :) Själv har jag...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: Cesam
·
T
Hästvård Vi har en shettis i stallet som inte rids utan används som sällskapshäst, nu är det som så att han har fått långa hovar och behöver...
Svar
14
· Visningar
1 953
Senast: sante
·
L
Hästvård Nu är sommaren på väg, och det är dags att ladda upp inför eksemsäsongen. Det här blir min första sommar med eksemhäst, och jag blir...
Svar
17
· Visningar
1 259
Senast: Illuzter
·
Hästvård Vad kan de finnas för orsaker till att en häst bara får en förslitning i en av bakhaserna? & inte i den andra? Spånar lite...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Angel
·
J
Hästvård Fick igår konstaterat att BR har/hade Virus (Rhino) :devil: Fick 2 sprutor en Kortison en ngt annat?? Sen fick jag en kur med...
2
Svar
24
· Visningar
1 828
Senast: jari
·
Hästvård I fredags när jag hade ridit min valack så ställde ja in han i boxen och han ställde sig med baken mot mig och huvudet in i väggen. han...
Svar
17
· Visningar
1 801
Hästvård Skulle ni se 37.9 som feber på en häst som har 37 i medeltemp?
Svar
6
· Visningar
2 300
Senast: Gabriol
·
L
Hästvård Nu har tjejen hemma blivit bränd i båda harhasarna och så ska jag tvätta dom morgon och kväll för att få bort alla otrevligheter som kan...
Svar
18
· Visningar
1 829
Senast: smiddan
·
Hästvård När jag badade hästen idag använde jag grön såpa istället för hästschampoo. En stallkompis sa då att detta var bättre än vanligt...
Svar
9
· Visningar
1 554
Senast: vargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka