Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Hejsan! Hur sker bantning hos häst på bästa sätt? Mitt islandshäststo går ute dygnet runt sedan ett par veckor tillbaka och vi öpnade...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Moheed
·
Hästvård Var inne med Patsy på Täby i tisdags (inte för första gången men första gången i år...). Hon haltar runt som vanligt på volt (har...
Svar
11
· Visningar
1 982
Senast: evis
·
F
Hästvård Jag provar sätta denna frågan här vet ej om det är rätt tråd :confused: Det handlar inte om min häst. Men jag har ridigt och tävlat...
Svar
5
· Visningar
711
Senast: Fladde
·
Hästvård Tittade på Jordbruksverkets hemsida. Finns det någon som vet vad en sådan spruta kostar? Min vet hade inte hört talas om vaccinet än...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: marijaa
·
Hästvård Kul att höra vad ni tycker om raspning. :smirk:
Svar
11
· Visningar
869
Senast: marijaa
·
Ä
Hästvård För några veckor sedan skrev jag här i Bukefalos om mitt halvblod som är ilsken på de andra hästarna som står brevid henne i stallet...
Svar
12
· Visningar
1 285
Senast: älskar sin häst
·
B
Hästvård Någon som har något bra tips som verkligen fungerar?
Svar
5
· Visningar
710
Senast: psychogrrl
·
E
Hästvård Har tänkt skicka in träckprov på mina två hästar nu i vår. Valde Vidilab att skicka in till. Jag har som sagt två hästar som jag vill...
Svar
10
· Visningar
1 144
Senast: linafina
·
Hästvård Hur är det med araber? Hur länge växer dom i allmänhet, på höjden och bredden? Har en klen liten arab-filcka på tre. Kommer hennes...
Svar
2
· Visningar
713
Hästvård Är det som en inbakad fläta som uppepå mankammen? Försökte göra en på Johan som blev hyffsat bra. Är det lättare att fläta med blöt man...
2
Svar
21
· Visningar
4 749
Senast: Zuzzi
·
Hästvård HEJ! Behöver råd om ett mitt 18-åriga halvblodsto som sparkades illa i nov.-04. Muskler i området höger bröstkorg har skadats...
Svar
2
· Visningar
1 770
Senast: gylle
·
T
Hästvård Tja! min häst blir på sommaren jätteirriterad på alla insekter som flyger. Det är värst mitt på dagen då han står på betet, då alla...
Svar
1
· Visningar
506
Senast: mysko
·
S
Hästvård Upptäckte idag att ett av de dräktiga stona hade några konstiga fnasiga hårlösa fläckar på mulen, tar in henne i stallet för att smörja...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: snotra
·
Hästvård Så här i vårförkylningstider kom jag att tänka på när vi människor blir förkylda: Kvinnor - konstaterar att man är sjuk :mad: ...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: rosita
·
N
Hästvård Häromdagen var det några (vuxna!!!) IDIOTER som lekte med sina crossar på fältet nedanför stonas hage, hästarna sprang som tokar halvt i...
Svar
10
· Visningar
2 418
Senast: trassel
·
N
Hästvård Skriver här på forumet då en häst i vårt stall har blivit halt (har varit det i ca 1 mån) och så blir det bara värre och värre. Nu är...
Svar
14
· Visningar
1 385
Senast: Natali
·
K
Hästvård måste ha lite hjälp, jag hade en tjej/kvinna :d i mitt stall för några år sen, hon sa att man inte skulle mocka ut bajset i hagen utan...
Svar
5
· Visningar
981
Senast: Mynta2
·
K
Hästvård eller vad ingår i eran dagliga visitering av hästen? t.ex kolla tyggen, benen o.s.v roligt å veta :p
Svar
5
· Visningar
754
Senast: _Runaway_
·
Hästvård så gott som "frisk" :D Hon blir piggare för vart vecka som går men lite trötthet finns kvar men det är nog pälsfällningen. Hon har...
Svar
16
· Visningar
920
Senast: mysko
·
Hästvård Alla hästar verkar ha det utom min vbls valack :smirk: Det alla kallar vinterpäls är hans sommarpäls.. Någon annan som har häst med...
Svar
7
· Visningar
808
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka