Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det är dax att behandla kusen igen.... Har en spräckt minisker bak som gör att han får inflammationer i knät och som i sin tur måste...
2
Svar
22
· Visningar
6 997
Senast: lil-sis
·
R
Hästvård Jag skrev här för nån vecka sen ang. att min vet. inte tyckte det var nödvändigt med en tandkoll. I går var han ute och vacc. min häst...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Rigoletto
·
Hästvård min lilla pojke har bläs och är rosa på mulen, får då lite blåsor mycket små men lite röda? inte sår vad jag vet,men finns det nått man...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: zesel
·
Hästvård Vad har ni för gräns för att ha täcke på i hagen på oklippta hästar ? Hur varmt skall det vara enligt er innan täcket tas av?
2
Svar
33
· Visningar
2 274
Senast: älskar_min_häst
·
Hästvård Nu ska jag börja behandla min häst med Switch Pure On. Hur gör jag när jag ska behandla det? Mängden står ju på förpackningen men där...
Svar
2
· Visningar
592
Senast: Blueeyes
·
L
Hästvård Hej! Jag har lite frågor ang. kastrering och jag skulle bli jätteglad om någon ville svara på dom. :) Vid vilken ålder brukar man...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: Rotterö
·
A
Hästvård vad kostade den er?? SNÄLLA svara. :bow: :confused:
Svar
4
· Visningar
778
Senast: Happy
·
G
Hästvård Vet inte vad jag ska göra! har en underbar f.d travare men hon håller inte som det är nu till ordentlig ridning. kanske om hon får...
Svar
12
· Visningar
886
Senast: Gilan
·
A
Hästvård Är detta något man kan vaccinera emot?? Bör man då göra det??
Svar
10
· Visningar
1 690
Senast: A-a
·
S
Hästvård Ja jag har en liten fundering på urinen hos hästarna. Jag har nämligen nu under vintern upptäckt att samtliga hästars urin är...
Svar
6
· Visningar
2 962
Senast: zesel
·
M
Hästvård Har nu haft ut veterinären x-antal gånger till min pålle som åter insjuknade i ngt som låter som fång på alla symtom men enl hovslagaren...
Svar
6
· Visningar
1 537
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har någon nån uppfattning om hur lång tid det tar för pälsen att växa ut om rakar man bort den? Har haft min nya lilla gumma i 2 veckor...
Svar
1
· Visningar
609
Senast: ameo
·
Hästvård Hur länge bör de gå ensamma (egen hage ) efter kastrering. När kan man släppa hästen med sto i en hage efter kastrering. Hur länge...
Svar
8
· Visningar
1 123
Senast: sante
·
G
Hästvård Jag har en unghäst född 02 som jag har haft i tre månader. Han har fått stora vattenblåsor på halsen, cirka 10x10 cm. De ser ut och...
Svar
4
· Visningar
1 384
Senast: Gomiago
·
Hästvård Vid vilket väder/temperatur stänger ni stalldörren helt på natt/hela dygnet? Vad är anledningen? Att hästarna "fryser" eller att vattnet...
Svar
16
· Visningar
3 744
Senast: em76
·
D
Hästvård vad förliniment sak jag ha då jag masserar min häst kan man ha vad som helst vilket är bäst och varför.?
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Huntress
·
M
Hästvård Min häst har hosta, inte alltid, men ibland. Mest på vintern, och ofta när man galopperat första gången på ridturen. Är det vanligt...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: Shettisar
·
H
Hästvård Har köpt en ponny som inte var ordentligt vaccinerad. Nu har jag gjort två grundvaccineringar. På vaccinationskortet står det att spruta...
Svar
7
· Visningar
756
Senast: Happy
·
N
Hästvård Hej hopp! Jag har haft min nordis i 7 år. Köpte honom som föl. Nu har det visat sig att han är struppipare. Hans andning har alltid...
Svar
5
· Visningar
1 494
Senast: CK
·
S
Hästvård Ni som använder det hur gör ni? Ska det blandas med vatten eller stryks det bara på som det är? Hur mkt går åt på en sommar? Har...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Ylva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka