Tuppkam,kortison eller DMSO?

Sv: Tuppkam,kortison eller DMSO?

Folksam betalar inte DMSO i led från 2004-10-01.

Jag är rätt säker på att Patsy fick det förra sommaren och var tvungen att kolla på min räkning från förra besöket men då fick hon Hyaluron-50.

Ska försöka lägga det på minnet till nästa gång men jag tror klinikerna är fullt uppdaterade på vad bolagen betalar för och inte och frågar först.

Skulle inte spruta mina hästar i lederna om de fick inflammationer.

Jag skulle i stället välja Hyonate intravenöst. Släcker inflammationer i hela kroppen. Ganska dyr behandling men vad gör man inte för sina djur.

Det sade jag också från början och hon blev heller inte sprutad från början. Men nu är det mer eller mindre sista sucken.

Liknande trådar

Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 955
Senast: Dopy
·
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 109
Senast: Ray
·
M
Hästvård Lång men snälla hjälp mig!!! Jag har en D-ponny import som för närvarande är sjuk i kotledsinflammation och knäledsinflammation båda...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: mimmi_pippi
·
Hästvård Hur mycket ska man stå ut med innan man ger upp om sin kuse? Hösten 2003 konstaterades det på klinik att min pålla hade hov- och...
Svar
19
· Visningar
1 937
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka