Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Ja, det är just det jag undrar. Någon som vet??? MVH Cathrine
Svar
7
· Visningar
791
Senast: Magdalena
·
Hästvård Fick höra av en massör att det inte går att med händerna massera en häst. Speciellt inte på de större musklerna tex. kors, lår o rygg...
Svar
14
· Visningar
1 745
Senast: Eskita
·
F
Hästvård Hej Om en häst är halt men man hittar inte några problem(rönkenförendringar, svullnader eller ömhet m.m) Kan den då dömmas ut...
2
Svar
24
· Visningar
3 945
Senast: Alexandra_W
·
B
Hästvård bara undrar, släpper ni era hästar på bete på sommaren? eller hur gör ni? någon som har testat "green-guard"? för/nackdelar...
Svar
16
· Visningar
1 359
Senast: emindy
·
R
Hästvård vet någon vad det är? hur ser dem ut? vad är dem bra för? är det någon här som andvänder dem?
Svar
1
· Visningar
1 643
Senast: ameo
·
N
Hästvård Gick förra veckan omkull på en isfläck i skogen med min pålle. Det gick bra, men tyvärr kom han upp fortare än mig å sprang iväg i full...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Ninjaninis
·
L
Hästvård Nån som har erfarenhet av det? Varför får unga hästar det? Och hur behandlar man det? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Curtis
·
M
Hästvård Hur ofta ska man vaccinera en häst, och emot vad? Hur ofta ska man avmaska sin häst?
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård Fick en smärre chock när stallägaren i stallet där jag praktiserade sa till mig att rida ett jobb på en häst som hade gått på sig i...
Svar
10
· Visningar
1 862
Senast: Akustik
·
Hästvård Gud och fan vad trött jag blir.! Är det nån som känner igen sig eller är jag helt själv...? Har ett fullblod som verkar oerhört...
2
Svar
37
· Visningar
3 136
Senast: mackan
·
E
Hästvård Nu behöver jag lte hjälp här.. Hur ska jag lägga upp avmaskningen för hästarna ii stallet? De går på ett bete som vi ska elda på nu så...
2
Svar
33
· Visningar
2 632
Senast: Mlisa
·
S
Hästvård Har läst Hovvård och hovbeslag av Lars-Erik Magnusson. Vad kan man mer läsa? Vill veta mer om benställningar och framförallt om åtgärder...
Svar
12
· Visningar
1 657
Senast: Stopek
·
Hästvård Min häst har gått med tjockt vintertäcke hela vintern och nu idag konstaterade jag att det var varmt ute..soligt och en hel del...
2
Svar
29
· Visningar
2 260
Senast: :-)
·
E
Hästvård Min häst har tyvärr fått hosta, förmodligen på grund av dammigt hö. Jag känner att jag snabbt vill åtgärda detta innan jag har en häst...
Svar
19
· Visningar
1 128
Senast: Ida_79
·
M
Hästvård har någon nån erfarenheter av att ge kortison till hästar?? i så fall, vid vilka tillfällen???
Svar
9
· Visningar
1 996
Senast: Fiorano
·
Hästvård hur lägger ni upp ett år till er/era häst/hästar? :bump: när avmaskar ni och varför just då? beroende på vad? :bump: använder ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 693
Senast: Mynta2
·
I
Hästvård Någon som vet hur mycket det kostar på ett ungefär att grundvaccinera en ponny? I det här fallet är det en shetlandsponny. Har hört...
Svar
13
· Visningar
1 115
Senast: Fiorano
·
S
Hästvård Hej! Fick nyligen reda på att hästen som jag är medryttare på "har fått spatt". Hon fick kraftig hälta och vi tog ut veterinär som...
Svar
8
· Visningar
1 056
Senast: shampiz
·
F
Hästvård Avmaskade hästen igår med Banminth. Har hört delade meningar om att låta hästen vila/eller ta det lugn tre dagar efter avmaskningen...
Svar
5
· Visningar
1 836
Senast: Sliver
·
C
Hästvård Är de svårt att mocka i halm eller spån? Min ponny står nu på torv... Men min nya ponny står på Halm... (dn nya ponnyn står inte hos...
Svar
10
· Visningar
1 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka