Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tictac skrev:Hej
Vilket prov tog du? 501 eller 504?
Enligt Vidilabs hemsida så är det 504 som man skall ha om man vill kolla bandmask också men enligt Mynta2 så inkluderar 501 bandmasken också?
Jag får nog ringa vidilab i år igen och kolla vad jag skall ta för prov.
Enya skrev:Då blir det två individuella prov på hästarna och inget extra på lungmask. Någon sa att det är ovanligt på häst i Sverige och han visar inga problem med andningen, så då är det kanske onödigt att ta? Kan jag skicka in prov nu då? Kanske inte bra så här innan helgen, men på måndag borde det gå bra.
tictac skrev:Eftersom vi skall avmaska med pyrantel i år så tänkte jag kolla om hästen har bandmask och i så fall ta dubbel dos pyrantel (det är väl det som tar bandmask eller är jag fel på det)
tictac skrev:Hej
Tack! Nu blev det klarare. Då kan jag välja 501 för det räcker för mig att veta om han har eller inte.
Förra året hade han 0 EPG på allt så det hoppas jag på i år också.
Magdalena skrev:Korrigering: 25-40% av hästarna som har bandmask uppvisar detta på träckprov. Droncit är medlet mot bandmask, men ska man ändå behandla blodmasken (som nu på våren) så är Equimax smartast så man slipper göra två avmaskningar, det är prazikvantel (som i Droncit) och ivermectin (som i Ivomec mfl) i samma spruta.
ludda skrev:Heisann.lurer på en ting.. Her i Norge er det ikke så vanlig med trackprov,isåfall må vet. ta den,og da blir det fort dyrt..
Vidilab blant andre utfører jo slike prov i Sverige, Så det jeg lurer på er om jeg kan sende ett trackprov til Sverige Men kan man bare sende bajs over landegrensene Tenk om det blir stoppet i tullen Hur må det i såfall pakkes?
Har dere noen ideer?