Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård hästarna i vårt stall har varit sjuka i ca en månad nu och jag undrar om någon varit med om något liknande: det började med att min...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: mira_fell
·
Hästvård Idag när jag kände igenom min häst prövade jag att trycka med fingertopparna på ryggen, ganska hårt. Och vad händer: Jo, hästen sänker...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Stopek
·
L
Hästvård Ponny 1, 10 år, trol welshkorsn: Har kala små fläckar på bägge sidorna, längs magen. De är ca 5 mm stora. Ibland när han varit utan...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: nexxa
·
L
Hästvård Jag håller på att sätta igång min häst, nu har vi kommit till galoppen (han har galopperats ute i tre veckor nu) och känner att man...
Svar
12
· Visningar
1 895
Senast: Lord Owen
·
C
Hästvård har en häst som köptes i höstas. han får enligt förra ägaren utslag runt mulen och lite upp till ögonen på våren-hösten. han hade några...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: cia96
·
M
Hästvård Är det nödvändigt att klippa bort hovskägget när hästen har mugg? Hur tar man hand om muggen på bästa sätt?
Svar
4
· Visningar
691
Senast: Moej
·
Hästvård Årets träckprov skickades in igår och svaret kom i förmiddags. Och som jag befarade så har någon av inackorderingshästarna smittat ner...
Svar
12
· Visningar
1 297
Senast: Magdalena
·
Hästvård Hur många behandlingar och hur lång tid har det krävts innan ni fått en häst utdömd? Jag har aldrig förr haft en häst som behövts...
Svar
4
· Visningar
2 808
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Unghästen fick idag sin tredje - och sista, i.m injektion av cartrophen. (och skötte sig prickfritt, bremsad dock men ändå, ni som...
Svar
2
· Visningar
1 008
·
B
Hästvård Har funderat lite och tänkte att någon här kanske kan hjälpa mig... Har en idag ett år gammal häst som är marktrång fram. Hästen har...
Svar
7
· Visningar
1 219
B
Hästvård Vår ponny har hostat av och till sedan i höstas. Vi har testat de mesta tips vi fått genom bla. inlägg i Buke, men inget har direkt...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Benzon_lover
·
A
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av hur man kan göra för att inte ge sin häst en elchock varje gång man ska ta av täcket? :confused...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: Alvia
·
L
Hästvård Min häst har har fått två knölar på insidan av sitt vänstra framben. De sitter ungefär på mitten av skenan på insidan av benet. Det är...
Svar
8
· Visningar
5 168
Senast: Lord Owen
·
P
Hästvård :confused: Hej! Jag har en häst som det kommer slem ur munnen på ibland (ofta på morgonen i samband med utfodring). Slemmet ser ut som...
Svar
5
· Visningar
1 200
Senast: Madeleen
·
Hästvård Jag undrar om någon här har testat en typ av hästmassagemaskin som är utformad som en bred (20 cm) gjord av tjockt galontyg som man...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: humlanotrocadero
·
M
Hästvård En av min mammas hästar har fått små "knottror" i skinnet och nu, när vinterpälsen faller av, rasar det även "skinnflagor" om henne -...
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: Mariell
·
Hästvård Mag & Tarmbalans i flera omgångar eller ska man bara ge 1 gång? Har gett 5 kg till min häst och detta hjälpte men undrar om man kan ge...
Svar
14
· Visningar
1 103
·
Hästvård Hjälp! Min älskling har blivit utdömd pga svårläkt senskada. Det är ett inflammerat förstärkningsband i ett bakben som opererades i...
Svar
6
· Visningar
948
Hästvård Har ett connemarasto född 4/7 2001 som tidiagre aldrig haft kolik. Nu har hon haft två mindre "kolikanfall", ett i torsdags och ett...
2
Svar
27
· Visningar
3 021
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Finns det någon här som har erfarenhet ang. laserbehndling på häst eller på sig själv? Har det hjälpt och i sånna fall hur har det...
Svar
9
· Visningar
1 427
Senast: Totti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka