Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Visste inte var jag skulle lägga denna tråd. Idag när min sambo filmade mig i ridhuset så fick jag se att min häst lade svansen åt...
Svar
9
· Visningar
1 724
Senast: Iglatjarn
·
L
Hästvård När jag stretchar min häst så knäpper det till i halsen (när jag stretchar halsen) och i bakbenen när jag stretchar dem. Men bara i just...
Svar
10
· Visningar
1 550
A
Hästvård För ett tag sedan upptäckte jag vita "prickar" i öronen. Nu har de i hans ena öra blivit flera. Är det svamp eller vårtor? :confused...
Svar
6
· Visningar
1 652
Senast: TheHunted
·
Hästvård Varför är så många ryttare rädda för träningsvärk (på hästarna alltså)? Har man alltid gjort "skadligt för mycket" om hästen får...
Svar
14
· Visningar
1 486
Senast: majola
·
H
Hästvård min ponny (gamla ridponny) har fång och jag undrar om det är något som jag bör undvika eller göra nu när sommaren närmar sig... hon...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: beawie
·
Hästvård Jag har fått mitt sto utdömd men jag har aldrig fått någon häst utdömd förut så jag har ingen aning om hur man går tillväga med själva...
2
Svar
26
· Visningar
3 342
Senast: Stallkatten
·
Hästvård min fölis på ca 11 mån är lite vattnig i magen, inte lös men det rinner när han fiser och vissa bajsar är lite lösa(typ 1-2 på hela...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: pimy
·
P
Hästvård Kan besvär av en hovböld komma och gå eller är hästen halt hela tiden? Jag menar, om hästen först är riktigt halt (nästan blockhalt...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: ameo
·
Hästvård mitt sto har denna vecka varit hmm .. ovanligt livlig o prillig. Nu några dagar senare har hon börjat brunsta. Första brunsten brukar...
Svar
4
· Visningar
2 915
Senast: Miagi
·
A
Hästvård Har hört att eksemhästar (sommareksem) ska må väldigt gott på Öland om somrarna! Är det någon som vet??
Svar
6
· Visningar
966
M
Hästvård Min häst har två hovbölder på både bak och jag undrar om det verkligen är så bra att öppna dom. Har hört genom barfotaverkning att det...
2
Svar
26
· Visningar
5 544
B
Hästvård Mitt 19-åriga islandsto har fått fång för första gången. Har ej gjort några foderbyten eller liknande, så vet ej vad det beror på. Jag...
2
Svar
30
· Visningar
2 905
Senast: bryndis
·
D
Hästvård Imorgon kommer kommer kiropraktorn ut och ska ta sig en titt på min lilla grabb. Har aldrig haft kiropraktorn ute förut så jag tänkte...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: Daffne
·
D
Hästvård Var på gbg horse show nu i helgen och om jag såg rätt så var alla dom stora tävlingshästarna helt klippta lr? Hela huvudet, benen allt...
Svar
10
· Visningar
1 038
Senast: Centaur
·
Hästvård På sommaren då ni ska rida dom?? Har ni eksemtäcket PÅ då eller? Vi har en kallblodstravare i stallet som har eksem och blir precis...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: milly
·
Hästvård Min har inte gjort det. Brukar de inte börja fälla redan i februari?! Jag minns inte exakt... Min är en nordis som är halvklippt och...
2
Svar
34
· Visningar
1 843
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Jag tror att min häst har fått såkallade pälsätare. Vissa säger att jag ska köpa ett medel på apoteket, men sen frågade jag en lärare...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: megin
·
Hästvård Enligt den såkallade strömsholmsmetoden....??? :crazy: Någon som vet hur det är med det? (Är det inte ngt sånt som krävs för att komma...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 644
B
Hästvård hej alla. Jag har en liten fråga ang hästars syn. Har hitintills tagit det för självklart att hästar ser i färg, precis som vi...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: emindy
·
Hästvård Var hos vet för ca tre veckor pågrund av ett lite svullet framben. Som jag misstänkte var det en varning på senan, och nu har han...
Svar
5
· Visningar
3 038
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31