Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård som nog många redan läst så harju pollen haft kolik i går.... tänkte kolla hur snabbt efter det man kan börja rida dom igen? tänker...
Svar
5
· Visningar
704
Senast: Nora_
·
C
Hästvård Hej Min häst har haft små kolikanfall lite då och då, ofta i samband med brunsten. Vi gjorde en undersökning i december där...
Svar
3
· Visningar
1 823
Senast: CK
·
Hästvård Idag när jag kom ut till pålle var han alldeles svullen i snoppen. Ingenting i skapet och inget på magen. Jag blev orolig och ringde...
2
Svar
23
· Visningar
7 779
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Ni som har/haft hästar med ryggproblem efter sadel som varit dålig,vad har ni gjort för behandling på era hästar? Har läst att...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Snobben
·
Hästvård Hoppas att tråden hamnar rätt. Anars så kanske någon vänlig själ vill flytta den. Vet någon vad det kostar att få en klapphingst...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Xeline
·
Hästvård Är det någon som har haft en häst med en knäledsinflammation? Hur behandlades det? HUr lång konvalecens? HUr lång tid tog det innan...
Svar
1
· Visningar
1 346
L
Hästvård När visar provet mest om det nu visar mer eller mindre visa perioder. Ska skicka in till våren och jag undrar hur länge man bör vänta...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: lola97
·
S
Hästvård Såg att mitt hingstföl riktigt förberedde sig för att kissa, han backade med bakbenen, lyfte på svansen och drog inte ut penis. Låter...
2
Svar
23
· Visningar
2 343
Senast: martha
·
M
Hästvård Hejsan! Min fjording har blivit väldigt lös i magen, det började helt plötsligt. Det har hållt på i några dagar nu och jag har ingen...
Svar
8
· Visningar
627
Senast: MalleBalle
·
Hästvård Om hästen har lite torra framknän(enl equatriker),kan man göra något åt det? påverkar det mycket?Någon som har erfarenhet av det?
Svar
8
· Visningar
850
Senast: Lejonelle
·
N
Hästvård hästen va dålig i går... så hade ut vetrinären i går kväll... hon hade fått kolik av opticorten som hon ätit i 28 dagar pga. hosta...
Svar
6
· Visningar
1 176
·
F
Hästvård Hejsan!!! med risk för att låta som en allvetare men jag sittre o kollar efter ny häst och vill ha ett fullblod (har redan ett där...
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: fullblodstjej
·
G
Hästvård Min häst har några ggr sen i somras haft små kolikanfall. Symtom: Legat ner, gått runt, krafsat lite, sett allmänt ledsen ut med...
2
Svar
20
· Visningar
3 608
Senast: Gargamella
·
Hästvård I alla år har man ju hört att det är bra med B-vitaminer för att hjälpa sin häst när den fäller. Men varför? Fäller den snabbare, känns...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: Stopek
·
N
Hästvård Hej fick ett samtal nu på morgonen om att min polle va konstig.... hon hade legat på morgonen(hon brukar inte det) sen steg hon upp...
Svar
12
· Visningar
3 440
·
I
Hästvård Om en häst har klen man och svans så undrar jag om det finns nått man kan göra för att tex få den grövre. Alla tips är välkommna :banana:
Svar
4
· Visningar
1 253
Hästvård Vad kan det bero på? Har en häst som växer väldigt långsamt om sina hovar under vinterhalvåret (men mer under sommarhalvåret). Han...
Svar
18
· Visningar
1 468
Senast: Magnum
·
F
Hästvård Har en åring som börjat få något knäckta knävinklar. Jag läst någonstans att detta kan uppstå när de växer. Det handlar inte om mycket...
Svar
7
· Visningar
1 095
Senast: FTW
·
Hästvård Om någon är intresserad (och fortfarande orkar hänga med i såpan) Så var det dags för klinikbesök igenf ör Kele. Jag var dock...
Svar
8
· Visningar
1 533
Senast: Kirre
·
T
Hästvård På en av hästarna i stallet som jag hjälpte till att göra iordning igår upptäckte jag att strålen på en fram å en bak var lös?? kan det...
Svar
4
· Visningar
2 203
Senast: prince77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31