Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Någon som har hört talas om den behandlingsmetoden? PL??
Svar
7
· Visningar
1 149
Senast: belzebub
·
M
Hästvård Hejsan! Mitt vbl har fått gallor på båda bakbenen och hovslagaren trodde det kunde vara en lös benbit.. Det var tydligen vanligt bland...
Svar
12
· Visningar
1 706
Senast: Jane_Done
·
V
Hästvård Vad är bästa sättet att ta reda på om ett sto är dräktigt på om hon är i 8:e månaden? Rektalundersökning, blodprov, urinprov? Vad kostar...
Svar
5
· Visningar
1 182
Senast: Boj
·
M
Hästvård Hittade jag i förrgår på pållen min. Den är ganska liten och syns inte om man inte känner med handen. Ganska hård, inte mjuk i alla...
Svar
4
· Visningar
1 380
Senast: :-)
·
F
Hästvård Sedering Domosedan? Torbugesic? Vad är dessa 2 saker för något? Tackar på förhand:bow:
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Fladde
·
Hästvård Vill få lite info om hur hästen brukar reagera när den har en inflammation i ryggen. Har dom konstant ont i ryggen, eller kommer det...
Svar
5
· Visningar
7 169
Senast: TantEster
·
T
Hästvård skulle vilja veta mera om detta eftersom jag vet en häst som har denna anmärkning i sitt vetbes.papper. Hältan var 1 grad på båda...
Svar
2
· Visningar
1 116
Senast: Lena_B
·
Hästvård Om jag har en hage där hästar har gått under flera år och jag låter marken vila... Hur länge tar det innan marken är parasitfri...
2
Svar
27
· Visningar
2 220
Senast: Mynta2
·
Hästvård Valacken har till och från hela vintern haft mycket vätska ihop med avföringen, vissa dagar lite lösare avföring än normalt, dock aldrig...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 489
Senast: zesel
·
P
Hästvård Frågan har säkert varit uppe i omgångar, men jag rider en häst med ordentligt skitigt skap! Han blir t.o.m. kladdig utanför skapet på...
Svar
11
· Visningar
1 666
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Fick åka ut till hästen akut i går kväll, han ville inte äta. Det har aldrig hänt förut så oroliga blev vi ju och åkte ut till stallet...
Svar
12
· Visningar
2 405
Senast: Apollo
·
I
Hästvård En ponny i vårat stall har problem med hud och päls. Tänkte kolla ifall någon annan varit med om detta. Han får under vinterhalvåret...
Svar
3
· Visningar
1 264
Senast: ida.kar
·
Hästvård Våran kille har i dag på fm gjort illa sig i bakbenet ( en bit nedanför knäet) ett ganska stort sår ca.5*6 cm. Antagligen en spark eller...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: svea
·
M
Hästvård Min 8åriga nordisdam äter allt - inte alldeles ovanligt kanske? Hon har sedan 10 dagar blivit lös i magen - riktiga komockor, men ingen...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Bison
·
Hästvård Om det är något jag inte kan lära mig så är det när hästarna ska avmaskas. :crazy: Jag lovar, ni kan säga det sjutton gånger utan att...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: Mynta2
·
M
Hästvård Vad är detta, hur uppkommer detta?.. vad är det för behandling och är det 100%ig läkning eller blir det bestående men?? Någon som haft...
Svar
2
· Visningar
2 129
Senast: Morotsbiten
·
G
Hästvård Har min häst stående på en lösdrift. En av hästarna där har fått blodmask (träckprov) och ägaren vill att hästarna ska avmaskas. Men hur...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Inte_Ung
·
L
Hästvård Hejsan .Tänkte se om det är någon som har nåt bra tips om mugg vad det behandlas bäst med.Det är inte så mycket men lite grann. Tacksam...
Svar
16
· Visningar
1 449
Senast: alpha
·
Hästvård enligt apotekets hälsoråd ska "unghästar" avmaskas nu i februari (mars:)). jag undrar bara var man ska sätta gränsen för unghäst? har en...
Svar
1
· Visningar
798
M
Hästvård Min ena häst är ju konvalecent på boxvila pga en hovbensfraktur i ena frambenet, sedan 2 veckor tillbaka & ska fortsätta att ha boxvila...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: Ackson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka