Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inelin skrev:Tack alla
Jag ska låta mitt fölsto och unghästarna beta på nya marker i sommar där det är parasitfritt. Vinterhagen där de går nu försöker jag mocka ren så gott det går, men det är svårt ibland för högarna fryser. Men de betar ju inte nu så de får inte i sig någon mask antar jag? Jag ska ta träckprov innan sommarbetet. Är det sommarbetena som är viktigast att vidta beteshygieniska åtgärder på? Är det mindre viktigt att mocka vinterhagarna? Undrar Inelin.
Det menar jag inte alls. Mina ponnyer har fri tillgång på analyserat grovfoder. Höt ligger i hagen och "skitstället" ligger 20 meter därifrån. De är ganska renliga av sig :smirk: Jag har i alla år mockat mina vinterhagar. Min fråga är om jag är överambitiös eller inte. /Inelinameo skrev:Jag är inget proffs, men...
Menar du på fullt allvar att dina hästar går ute i hagen hela dagarna vintertid utan att ens försöka hitta något ätbart på marken? OM inte - då FÅR de i sig av äggen som förmodligen finns i hagen. Det är ju inte bara på färska grässtrån äggen finns, utan överallt på marken...