Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag hade någon (över)optimistisk dröm om att kunna dra skorna på hästarna för barfotasäsongen nu den här skoningen. Någonstans blev det...
Svar
14
· Visningar
1 540
Senast: 95johsv
·
P
Hästvård Hej! Har en liten fundering angående att raka benen i samband med klippningen. Kan det bli något negativt i och med att det blir...
2
Svar
20
· Visningar
3 365
Senast: starcraft
·
Hästvård min häst har alltid fått beröm för att han harså fina ben för sin ålder (21år), men nu har han fått sin fösta galla. han har haft den i...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: TantEster
·
T
Hästvård Ja undrar vad som är bra å vad som itne är bra att ge för mkt till fånghästar av! Tex: äpplen?, morötter?, betfor?, m.m!
Svar
11
· Visningar
1 963
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Hejsan! Min häst får lätt skav nu när pälsfällningen kommit igång är det någon som har tips vad som är bra då? Fick höra att linfrön...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Angel
·
C
Hästvård I Onsdags när jag skulle rida (hoppa) satte jag på min häst senskydden men när jag sedan skulle gå ut till ridhuset betedde han sig...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Chippen88
·
Hästvård Det är en f d kallblodstravare med rätt "förstörd" rygg (insjunken)... Han har ju till en början gått som travare vilket har gjort sitt...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: milly
·
M
Hästvård Börjar misstänka att min pålla har rasp. Hon har konstiga skorpor och är fnasig i huden, har skrivit en tråd om detta förut men gör en...
Svar
8
· Visningar
1 255
Senast: MaLu
·
F
Hästvård Jag undrar hur en häst får Roterat bäken och vad man gör åt det? Har dom jätte ont av det? Yacksam för minsta lilla svar:bow:
Svar
17
· Visningar
2 021
Senast: Fladde
·
G
Hästvård Nu är det så att dom tydligen har fått mask hos hästarna i andra hagen på gården, maskmedel har inhandlats och hästarna har blivit...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Grimhild
·
Hästvård Tidigare så när det ledbehandlats så har mina hästar *alltid* åkt på boxvila ett par dagar och sen minihage (om de håller sig lugn...
Svar
11
· Visningar
3 194
Senast: Kassiopeja
·
H
Hästvård Det knäpper i min hästs bakben när jag lyfter för att t.ex kratsa hoven det låter ungefär som det låter när det knäpper i fingrarna...
Svar
4
· Visningar
1 260
Senast: sante
·
B
Hästvård Tycker att det är så svårt att avgöra vad som är bäst och får dåligt samvete hur jag än gör! Som idag, hur hade ni gjort? Hästen är...
Svar
10
· Visningar
7 780
Senast: Benzon_lover
·
D
Hästvård Hallå! Jag har en liten fråga angående klåda/eksem. Jag har ett underbart islandshäststo som jag köpte för två år sen :love: . I...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: droppe
·
Hästvård folk tvättar ju svansen med det men kan man tvätta hela hästen med det? någon som vet om det går?/är bra/inte bra? eller nån som t.o.m...
2
Svar
29
· Visningar
8 216
Senast: Balderum
·
M
Hästvård Min pålla har fått något jättekonstigt på bakbenen, hon är fjällig i huden på vissa ställen och har små sår på flera ställen på...
2
Svar
25
· Visningar
2 376
Senast: Salandge
·
M
Hästvård En av våra hästar har knölar på ryggen bland annat. Det är små hårda knölar som inte är ömma. Nu i fällningstider har det blivit lite...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: Whiskey
·
Hästvård Pållen min får sån hemsk rasp/mugg på sina bakben på somrarna/våren. Man får knappt ta bå benen för det gör så ont, och om han slår i en...
Svar
7
· Visningar
1 689
Senast: yrbin
·
F
Hästvård Ni tycker säkert jag är jätte jobbig nu. Men då får ni tycka det :angel: Min häst blev behandlad av en "fys" i okt 04 för sinna...
2
Svar
21
· Visningar
2 138
Senast: Fladde
·
J
Hästvård Har 3 ponnyer alla får havre,fibergi ,betfor,vitaminer, saltsten.mineralsten,luzern och givetvis hö. Varför äter den ena ponnyn alltid...
Svar
9
· Visningar
1 508
Senast: SabinaOchSara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31